Avatar billede warpsnet Nybegynder
20. september 2003 - 21:10 Der er 3 kommentarer

SATA harddisk

Hejsa,
Jeg er kommet til at købe en SATA harddisk ved et uheld.. Jeg var ikke klar over at det ikke bare var at proppe i pcen.. Jeg har 2 harddiske iforvejen på comp.1 og på computer2 sidder der kun 1 i forvejen men det er almindelige harddiske.. Jeg har så fået af vide at jeg skal købe: "hvis du har harddiskene allerede så et SATA PCI kort og et SATA kabel
Noname Serial ATA 1.0 Hi-speed Red colour    50 cm  45 kr.
<[DK]gerth6000> du skal sikkert også bruge nogle power  Noname Serial ATA 1.0 Power Cable Adapter    16cm / Serial ATA 1.0 / SATA Power Cable to ATA Power Cable 29 kr.
for strømstikket er vist ikke det samme på ATA og SATA harddiske"

Kan det lade sig gøre.. det er noget med at han siger jeg skal købe det fordi mit bundkort ikke understøtter det.. Og hvor kan jeg købe alle de ting samlet så det ikke koster for meget i porto.. har i andre løsninger..???

Help!!
Avatar billede warpsnet Nybegynder
20. september 2003 - 22:23 #1
?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. september 2003 - 23:12 #2
Ja, det kan lade sig gøre, og på nogle harddiske er der det sædvanlige firpolede strømstik, så du ikke behøver en "converter" til strømmen.
Men du skal have et sata kort. f.eks dette:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=330076
og et kabel:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800217
Og hvis harddisken ikke har det 4 polede stik, også denne strømconverter
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=420170

Altsammen ved www.shg.dk som jeg har gode erfaringer med.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 13:54 #3
Fik du svar nok ?