Avatar billede kak1000 Nybegynder
20. september 2003 - 19:18 Der er 12 kommentarer

Graffik kort eller andet hardware

Problemet er at min computer fryser og der kan ikke gøres noget ved det.

Jeg har et Asus Ge-forceFX 5200

når den fryser sker der følgende: jeg kan boote min computer og der kører den fint nok, og når jeg kommer ind i Windows fryser den når den lige får lyst, hvis jeg rebooter den kommer der ikke noget skærmbillede, men hvis jeg slukker den og tænder den igen så kører den fint nok igen, lige ind til den crasher.

i min computer sidder der ellers:
2 WDC hds en på 10gb (3 år gammel) og en på 6gb (over 3 år)
1 IBM 120gb (1 år)
Asus A7N8X motherboard (1 år gammel)
AMD XP2000+ processor
512 kingston ram
2 Scsi Drev...

det skal siges det hele er sket efter jeg legede lidt med en blæser jeg satte til en direkte støm uden for computeren, og den ville ikke noget siden det.

vil helst ikke hører dumme kommentare om det med blæseren da jeg iforvejen er ret sur over det.

Hvis du kan hjælpe mig bliver jeg meget meget glad
Avatar billede bredker Nybegynder
20. september 2003 - 19:20 #1
er der ikke et stik du har fået rykket løs til en af de andre blæsere da du roede med den nye
lyder som om den bliver for varm
Avatar billede kak1000 Nybegynder
20. september 2003 - 19:26 #2
nope.... det er jo en blæser uden for computeren den får strøm fra en stik kontakt
Avatar billede bredker Nybegynder
20. september 2003 - 19:28 #3
ok og køre den i dit kabinet nu
hvis du er kommet til at lægge en fase på kabinettet er der risiko for at derer brændt noget af (en blæser der køre på 220 v eller ? )
Avatar billede kak1000 Nybegynder
20. september 2003 - 19:30 #4
nej jeg har sat en omformer på.... fra en gammel oplader... strømmen har ikke haft kontakt med kabinettet
Avatar billede shitping Nybegynder
21. september 2003 - 00:00 #5
Hvad er temperaturen på din CPU og GPU? Brug evt MBM (Motherboard monitor) Hvis ikke du har temp måling, prøv da at sætte fingeren ned på kølepladerne, de må ikke blive så varme du ikke kan holde fingeren der.

Er din maskine jordforbundet ?
Avatar billede kak1000 Nybegynder
21. september 2003 - 00:05 #6
Svar på det først:
Min computer er generelt altif 48 grader og er det også nu, mit motherboard er 31-34 grader heletiden

og nej min computer er ikke jord forbundet....

>>update<<
nu kører computeren, men der er dog 1. problem med den er ny, min HD-LED lyser hele tiden, uden undtagelse, fra jeg tænder den til den bliver slukket igen... det genere mig meget, for når jeg går ind under task mannager står der at den bruger 0-7% af min processor og den bruger 124 mb ram.´

Nogle ideer
Avatar billede shitping Nybegynder
21. september 2003 - 00:52 #7
For at checke om det er en hardware eller software fejl, så prøv at staerte den i fejlsikret tilstand og se om det er det samme.
Avatar billede kak1000 Nybegynder
22. september 2003 - 14:23 #8
Har også prøvet at starte op i fejlsikret tilstand. den laver samme fejl med min HD-LED
Avatar billede shitping Nybegynder
22. september 2003 - 20:47 #9
Så er det sikkert LED-en der er forbundet forkert.
Prøv at kontrollere at den sidder rigtigt på bundkortet.
Du kan se her hvor den skal sidde, hvis ikke du har din manual http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X
Avatar billede kak1000 Nybegynder
22. september 2003 - 20:50 #10
altså med mindre de selv har flyttet sig brude der ikke være noget problem, for det er aldrig sket før, før jeg sendte strøm igennem computeren blinkede den lystigt når computeren lavede noget, og var slukket når der ikke skete noget, nu lyser den bare konstant
Avatar billede shitping Nybegynder
22. september 2003 - 21:17 #11
Det lyder meget mystisk. Prøv at koble alle dine diske fra, undtagen systemdisken, og sæt dem så til en af gangen (skal lukkes hver gang)
Avatar billede bredker Nybegynder
03. oktober 2003 - 22:31 #12
har du fået det til at virke