Avatar billede weblock Nybegynder
27. december 2000 - 20:54 Der er 5 kommentarer

Vende surround lyd

Har lige fået et creative dtt2500 surroundsystem, og det er lykkes mig at placere højtalerne så de står nogen lunde rigtigt, både når jeg spiller spil på computeren, og ser film via tv.
Dog er der det problem, at når jeg sidder foran computeren sidder jeg med front mod syd, og når jeg ser tv sidder jeg med front mod øst, hvilket jo gør at jeg bliver nødt til at bytte rundt på kablerne i surround recieveren, når jeg skifter position.
Dette kan jeg ikke tro at stikkene har godt af i længden, og det er da også ret irreterende i længden, så kan dette ikke gøres på en lettere måde ?
Avatar billede krusell Nybegynder
27. december 2000 - 21:10 #1
Jo, med alm. stereo kan man godt skifte mellem højre/venstre højtaler via software.
Så mon ikke der er noget i lydindstillinger der kan ordne det?
Var der ikke et program med?
Avatar billede weblock Nybegynder
27. december 2000 - 21:14 #2
Til selve højtaler-systemet var der kun 30 midi filer med på en CD... men til SB Live kortet (tror jeg glemte at fortælle at det er et SB Live 1024 jeg har), er der jo en masse skrammel til... har dog ikke kunne finde noget der direkte kan \"dreje lyden 90 grader\"
Avatar billede krusell Nybegynder
27. december 2000 - 21:17 #3
Ok, jeg ved det heller ikke, men man burde da kunne.
Har du kigget hos creative? Og gennemlæst deres FAQ?
Avatar billede weblock Nybegynder
27. december 2000 - 21:22 #4
Har lige kigget... der er slet ikke noget der ligner... derfor spurgte jer herinde, da jeg har set folk få svar på det mest umulige før :)
Avatar billede krusell Nybegynder
27. december 2000 - 21:23 #5
Ok, tjae der ska sikkert nok komme noget :-)
Prøver lige selv at undersøge det, når jeg har lidt mere tid...