Avatar billede lesk Nybegynder
20. september 2003 - 15:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Boote fra harddisken

Jeg har et problem med min computer. Den vil ikke så gerne boote fra harddisken.
Jeg har fulgt med i spørgsmålet "Virkelig panik på xp-installation" men der sker ikke så meget lige nu.
Jeg har nemlig haft samme problem med at bare få lov til at installere, det har jeg så gjort nu, men den er ikke som den skal være.
Den fryser når jeg prøver at installere noget, og hvis det endelig lykkes, så nægter den at starte op.
Den står 2-3 minutter ved opstartsskærmen, og når den så endelig går igang, er det kun for at sige: "Indsæt systemdiskette og tryk på en tast"
Hvis der er f.eks. en xp-cd i begynder den at undersøge osv.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede b.b Nybegynder
20. september 2003 - 15:37 #1
kunne det måske være noget hardware...ved at der er ting som ikke arbejder særligt godt sammen med XP
Avatar billede lesk Nybegynder
20. september 2003 - 15:39 #2
Ja måske, men det sjove er bare, at der har været xp på den før, den begyndte bare at opføre sig underligt, så jeg valgte at formatere den.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. september 2003 - 15:40 #3
Prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede lesk Nybegynder
20. september 2003 - 15:42 #4
Det prøvede jeg i formiddag, og det så også ud til at være en succes, men så gik jeg ind på Windows Update og begyndte at downloade og installere, og så gik det galt. Den frøs, og så kunne jeg ikke starte den op igen.
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2003 - 16:27 #5
Prøv at sætte first boot i bios til IDE 0
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2003 - 16:32 #6
Måske et dumt spørgsmål-du har vel ikke en diskette i flobbyen?
Avatar billede lesk Nybegynder
20. september 2003 - 16:52 #7
1. det har jeg prøvet
2. nej, det har jeg ikke (kun hvis det er meningen) ;-)
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2003 - 17:05 #8
Tryk F8 under opstart og vælg:sidste kendte konfiguration, hvor systemet virkede, hvis det virker kan du gå i systemgendannele, og vælge-før du opdaterede.
Avatar billede vb-lam Nybegynder
23. september 2003 - 14:53 #9
Hejsa Lesk!
Da du formaterede din harddisk huskede du så at få boot filerne med?
Altså: format c: /s ??

/vb-lam
Avatar billede lesk Nybegynder
29. september 2003 - 08:21 #10
Alt er i orden nu. Det viste sig at være en defekt harddisk.
Jeg takker alle, der har medvirket til løsningen af mit problem.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. september 2003 - 18:08 #11
Læg et svar selv og accepter det, så er spørgsmålet lukket.*S*
Avatar billede lesk Nybegynder
29. september 2003 - 22:34 #12
Ja, det kunne jeg selvfølgelig, men jeg kan vel også dele pointene mellem jer, der har svaret.