Avatar billede mikjen Nybegynder
06. september 1999 - 23:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Koden til et download-link ?

Kort og godt, så mangler jeg den kode der skal til for at lave et link til et Word document, der skal downloades når der klikkes på linket. Kan nogen hjælpe mig ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. september 1999 - 23:14 #1
<A HREF="dokument.doc">hent det her</A>

det er alt
Avatar billede Dan Nim Seniormester
06. september 1999 - 23:15 #2
Nej, hvis "doc" er kendt i windows så åbner den den i Word
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. september 1999 - 23:19 #3
Det kan ikke gøres anderledes, netscape spørger i det mindste om man vil åbne eller gemme, men i explorer er man nødt til at skrive at folk skal højreklikke og vælge gem som...

ellers kan man lægge en .htaccess fil på serveren i samme mappe, så tror jeg det virker, hvis man sætter typen på DOC til binary
Avatar billede krogstrup Nybegynder
06. september 1999 - 23:20 #4
Det lyder som om at du bliver nødt til at zippe filen og lade brugerne downloade den zippede fil !?!

Så gør du også brugerne en tjeneste!

/David
Avatar billede mikjen Nybegynder
06. september 1999 - 23:21 #5
Selvfølgeligt! det er jo dét, - man skal da bare fortælle at der skal hæjreklikkes, - hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det ?