Avatar billede natro Nybegynder
20. september 2003 - 14:32 Der er 5 kommentarer

Failed attempting to bind the socket meddelelse

Jeg er ved at installere Electroserver(egnet til Flash) på min computer. Det går godt så længe jeg bruger den interne adr. 127.0.0.1, men når jeg bruger min routers IP adresse går det galt og jeg får meddelelsen...

Listener attempting to use 80.62.20.XXX:1024
ERROR: Failed attempting to bind the socket
java.net.BindException: Cannot assign requested address: JVM_Bind
Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte . . .

Siden jeg fik router til min ADSL forbindelse, har jeg ikke haft fast IP nr, men nummeret jeg får tildelt er jo fast for hver internet "session", så det burde det virke. Er der nogen som ved hvad der kan være galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2003 - 14:42 #1
Jeg tror at 80.62.20.xxx er adressen på ydersiden af din router
og du skal konfigurere serveren til adressen på din PC og
konfigurere routeren til at forwarde.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2003 - 14:44 #2
Hvis din PC f.eks. har 192.168.1.1, så konfiguerer du serveren til
det og lader routeren forwarde port 1024 til 192.168.1 og så vil
folk udefra der connecter til 80.62.20.xxx blive connected til din server.
Avatar billede natro Nybegynder
24. september 2003 - 20:16 #3
Tusinde tak for dit svar, som jeg læste samme dag det var skrevet, og siden har afprøvet. Det har hjulpet mig meget. Jeg har fået min router til at forwarde til computerens IP nr.,og fået hjælp af TDC til at gøre dette på den rigtige måde, men af en eller anden grund virker skidtet ikke! Så der forestår nok flere timers fejlfinding...
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2003 - 20:18 #4
Hvad fejl får du nu ?
Avatar billede natro Nybegynder
24. september 2003 - 21:23 #5
Det er en Flash applikation(en chat)som baserer sig på Electroserver, en lille server som ligger på min egen computer. Jeg ved at Flash-applikationen med dens kode virker når jeg kører den lokalt på 127.0.0.1, men når jeg forandrer dette nummer til browserens og forwarder til computerens egen IP adresse(dit råd), bliver flash-applikationen aldrig startet. Det er som om den ikke kan finde socket-serveren(som jeg ellers har givet computerens IP adresse).  Da jeg under TDCs vejledning gik ind og forwardede på min Linksys side på nettet, var der også en del afkrydsningsbokse under "forward", så jeg kan håbe på at det er en banal fejl. Ellers må det næsten være noget i Flash action-script koden som er galt