Avatar billede matrix25 Nybegynder
27. december 2000 - 19:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ide controller

mit spørgsmål går ud på:
kan man få en ide controller til pci
så man kan få flere enheder,på f.eks.
hardisk-cdromdrev
uden at det påviker de faste ide`er
på motherboardet???
Avatar billede hagelund Praktikant
27. december 2000 - 19:20 #1
Ja - ingen problemer - du skal bare sørge for, at der er IRQ\'er nok til rådighed.
Avatar billede burningice Nybegynder
27. december 2000 - 19:22 #2
Ja... var det svar nok ;)

pjat, Promise laver nogle udemærket controllere, både i ATA/66 og ATA/100. Du kan endda få dem i RAID 0,1 og Hotswap

Hvis du vil have RAID 5 har Adaptec lavet en controller der klarer den opgave.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. december 2000 - 20:02 #3
De kan findes på
www.edbpriser.dk
Avatar billede hagelund Praktikant
28. december 2000 - 00:27 #4
Cyberfessor: Jeg kunne jo bare have svaret \"Ja\" ;-)

Nå, men kan du så fortælle mig, hvilken IDE-harddisk, der kan udnytte ATA100? Jeg tror ikke, man kan finde én, der kan presse ATA66 - måske, hvis man sætter 2 stk i striping, men ellers ikke.
Avatar billede burningice Nybegynder
28. december 2000 - 16:44 #5
hvis jeg bare havde svaret \"ja\" var jeg kommet først ;)

Det er der ingen der kan... har jeg måske sagt det?? Men det er jo federe at kunne sige at man har en ATA/100 controller hvis naboen kun har ATA/66...
Avatar billede hagelund Praktikant
01. januar 2001 - 15:18 #6
Nå ja - det er da klart *G* - lidt ligesom at købe et GeForce 2 Ultra 64mb DDR til sin gamle P66, ikke? (Hvis man overhovedet kan få det på PCI)...

Egentlig er det lidt underligt, at ATA100 overhovedet er blevet udviklet, når ATA66 kan klare alle opgaverne. Det ser da ikke ud til, at der inden for den nærmeste fremtid kommer IDE-diske, der er så hurtige, at ATA66 bliver en flaskehals...