Avatar billede prld Nybegynder
20. september 2003 - 11:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tæller ram

Jeg har skiftet rammene i min computer, og når den starter op tæller den ram,indtil den når de 512 der er i computeren.Får jeg skiftede talte den ikke rammene, men viste bare der sad 256 i. Kan man slå det fra nogen steder, da det er lidt træls at sidde og kigge på og det tager også tid. Jeg er godt klar over man skal ind opsætningen, men hvad skal man gøre der ?. Jeg er ikke verdens største computer geni, så venligst i et sprog jeg kan forstå....... takker forløbelig
Avatar billede therevelation Nybegynder
20. september 2003 - 11:33 #1
prøv at disable S.M.A.R.T inde i bios....

MvH Michal
Avatar billede prld Nybegynder
20. september 2003 - 12:58 #2
øh....... har været inde og kigge, men kan ikke finde noget med S.M.A.R.T ,anden hvor der står hdd s.m.a.r.t og den er disable, men det er jo åbentbart ikke den........... husk jeg ikke er den store pc nørd.....Takker
Avatar billede therevelation Nybegynder
20. september 2003 - 13:05 #3
hmmm
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. september 2003 - 14:47 #4
SMART har intet med ramoptælling at gøre, men er derimod en funktion i harddiskene der skulle gøre opmærksom på at alt enten er i orden eller at der er et problem. Ang. ramoptællingen skal du finde et punkt i bios der hedder noget i retning af fast POST. Det varierer lidt fra bios til bios. Alternativt kan du trykke escape under tælleriet, så holder den op.
Avatar billede therevelation Nybegynder
20. september 2003 - 15:26 #5
uhmm så var jeg helt gal på den.....sry
Avatar billede prld Nybegynder
20. september 2003 - 16:20 #6
ok, kan heller ikke finde noget der hedder fast post eller lign.Jeg vidste godt man kan trykke escape, nu er det bare blevet noget der nager mig at se den tæller hvis ikke man trykker escape. Men må prøve at rode lidt med det,det kan være det ordner sig lige pludselig.............Takker forløbelig.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. september 2003 - 17:20 #7
Håber du melder tilbage når/hvis du får skik på det.
Avatar billede daquar Nybegynder
20. september 2003 - 23:26 #8
Hvad med "Quick power on self test" den skal gerne være enabled.