Avatar billede stigc Nybegynder
27. december 2000 - 18:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Access unde lincens

Jeg har Access med mit Windows 98, men uden lincens. Der ud over har jeg installeret Personale Webserver.

Jeg kan godt lave en asp-side der læser fra en access database. F.eks har jeg downloadet en gæstebog fra activserverpages.dk. Denne kan sagtens læse, men når den skriver til den, går det hele i stå. Er det noget med min mangelende lincens? Kan må få et andet gratis program til at lave access databaser med?

Avatar billede hkramer Nybegynder
27. december 2000 - 19:00 #1
Hej stigc

Det har ikke noget med din manglende licens at gøre. Du må prøve at være lidt mere specifik omkring dit problem. Så kan det være jeg kan hjælpe.
Prøv evt at kigge på MySQL, som bruges på mange webhoteller (eksempelvis www.freepaq.dk). Måske kan du bruge den.

</hkramer>
Avatar billede stigc Nybegynder
27. december 2000 - 19:04 #2
jeg har mySql, men skal lave noget med Accesss!

Når jeg læser fra databasen går det fint: \"select *...\"
men når jeg skriver går det galt (den sover): \"insert into....\"

Når man starter access skriver den at den ikke er registreret, hvilket er rigtig nok og programmet starter ikke! Men kan man bruge databasen alligevel?

Derfor spørger jeg også om en anden program til at lave tabeller fra bunden i!
Avatar billede stigc Nybegynder
27. december 2000 - 19:05 #3
det er PWS det går kold!
Avatar billede party.dk Nybegynder
27. december 2000 - 19:24 #4
hejsa, måske kan i hjælpe mig med mit spg.
http://www.eksperten.dk/spm/40352
Avatar billede euhp Nybegynder
05. januar 2001 - 13:41 #5
Access skal da ikke starte op, når du laver en INSERT kommando til en MDB fil!

Du SKAL forøvrigt have en licens, hvis du har Access... ellers har du en ulovlig kopi.
Avatar billede stigc Nybegynder
06. januar 2001 - 16:30 #6
når jeg skriver den starter op , så mener jeg åbne programmet access til at redigere databaser og tabeller!
Avatar billede stigc Nybegynder
11. januar 2001 - 03:19 #7
lukker
Avatar billede stigc Nybegynder
11. januar 2001 - 03:19 #8
prøve igen