Avatar billede martinoerteby Nybegynder
20. september 2003 - 01:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke printe e-mails

En bekendt har netop købt en Oki laserprinter 4300 og fortæller, at han har installeret den uden problemer via USB på Windows 98.

Den printer udmærket, undtagen e-mail-meddelelser. Når han fra Indbakke i Outlook Express dobbeltklikker på en meddelelse og herefter forsøger at printe den ud, kommer der en fejlmeddelelse: "Der opstod en fejl...".

Er der nogen, der har en idé til, hvorfor printeren ikke vil udskrive e-mail-meddelelser?

På forhånd tak
martinoerteby
Avatar billede shitping Nybegynder
21. september 2003 - 00:20 #1
Det er fordi dit e-mailprogram udskriver på standardprinteren, som du jo sikkert har fjernet, og erstatter med din nye. Prøv at gå ind og fjerne den gamle printer fra printermappen, eller vælg den nye som standardprinter, så virker det.
Avatar billede martinoerteby Nybegynder
21. september 2003 - 00:56 #2
Tak for svaret. Det kan sagtens være problemet - og så alligevel ikke... Min ven kan jo godt printe Word-dokumenter ud, og jeg tror faktisk, at OKI er aktiveret som standardprinter (det skal jeg have opklaret i morgen tidligt).

Jeg har i dag fra anden side fået at vide, at der kan være problemer med OKI printere og papirformater, når man printer ud i *.eml *.pdf og *.html.

Jeg undersøger sagen nærmere og vender tilbage hertil.

Godnat

Martin
Avatar billede martinoerteby Nybegynder
22. september 2003 - 09:33 #3
OKI var standardprinter på computeren, og den gamle printer var fjernet fra printermappen.

Som nævnt i forrige kommentar blev jeg gjort opmærksom på problemer med OKI og visse filformater (*.eml *.pdf og *.html). Ved at ændre papirformat under udskrivning i Outlook Express, Internet Explorer og Acrobat Reader fra "A4-format" til "brugerdefineret" (med samme dimensioner som A4), fik vi printeren til at printe disse formater uden problemer.

Martin