Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 17:37 Der er 22 kommentarer

Shockwave

Hejza alle sammen.
Jeg har desværre ingen point, men jeg håber at nogen gider at hjælpe mig.

Hvad er Shockwave for noget og hvad kan man med det ???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. december 2000 - 17:49 #1
hvis man kigger på dine points, står der at du har -369 point, hvordan kan man få - points ???
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 17:50 #2
Ved at bruge flere end man har :)
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 18:15 #3
Shockwave er fra Macromeida og er et flash ligende plugin. Du kan bruge det til at lave online spil med og andre fede ting. Kig evt på www.macromedia.com
Avatar billede sredna Nybegynder
27. december 2000 - 18:43 #4
det er helt korækt det som jones siger men man kan bare ikke bruge siden optimalt hvis man ike har en hurtig computer nok
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 20:13 #5
Kender i nogle sider om hvordan man laver spil i det ???
Eller kender i andre programmer der ligner det, som man også kan lave spil i ???
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 20:18 #6
Flash !!!

Men macromedia er suveræn inden for det felt så du behøver ikke andet
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 20:19 #7
Altså for ikke at få misforståelser flash og shockwave er ejet af macromedia !
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 20:20 #8
Ok, kan man ikke disable højreklik i flash via et andet program eller noget ?
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 20:21 #9
Desuden så kig dog på http://www.shockwave.com
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 20:23 #10
Højreklik i flash ! men i selve flash programmet kan du sagtens fjerne højreklikpå din movie, selv om det ikke gør det helt store.
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 20:23 #11
Kan man ikke bruge andre programmer end de to ?
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 20:24 #12
Ups det var nok lidt kringelet formuleret. *S*
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 20:24 #13
For eksembel:

Hvilket program skal man bruge hvis man vil lave et spil noget ligende HL ???

Dårligt eks.
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 20:26 #14
Hvis du mener til at lave flash film så jo Adobe har lavet et program, men i det store er det et flash plugin og et shockwave plugin du skal havde.

Lige et spm. er det en film du skal lave eller vil du havde noget af vide om plugins ??
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 20:27 #15
HL = Half-Life :)
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 20:29 #16
Det er både en film og spil. Hvilke programmer er bedst til det ??
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 20:32 #17
Laser >>> det har slet ikke noget med flash og schockwave at gøre *S* der skal du over i programmeringsgruppen.

Der er jeg meget dårlig.

men du kan bruge shockwave og flash til at lave f.eks. perkerspillet
http://www.dr.dk/u/banjo/spil.htm
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 20:33 #18
Kender du slet ikke nogle programmer der kan lave spil alá Half-Life??
Er der måske andre der gør det ??
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 20:33 #19
Det er meget svært at lave et spil ! der må du over i programmeringsgruppen.
Avatar billede jones Nybegynder
27. december 2000 - 20:35 #20
du kan lave baner til f.eks. cs, hl osv via worldkraft.

Nej andre programmere deres spil selv der findes ikke færdig programmer til at alve spil !
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 20:35 #21
Nå ok.
Jeg starter med Shockwave og Flash !
Kender du nogle tutorials til begge programmer ???
Avatar billede jones Nybegynder
12. januar 2001 - 13:44 #22
Hva med lidt point ??? og ikke  point tak !