Avatar billede noelle Nybegynder
20. september 2003 - 00:08 Der er 14 kommentarer

cd drev virker ikke

Jeg har en "Toshiba Satelite 2650" hvis cd-rom drev, af mærkelige årsager ophørte med at virke.
Jeg har tjekket at det er installeret korekt og har de nyeste drivere, men trods det giver den mig stadig meldingen at "Der er ikke adgang til D:\" og at "Enheden er ikke klar".
Det er en bærebar computer, med win. 98se, og den er i stand til kun at tænde cd drevet til afspilling af musik cd'er men det lader til at det heller ikke virker.
Det er som om cd drevet slet ikke vil læse!!!
hvad skal jeg gøre??
Jeg er ikke hel dum til computer, men den her kan jeg altså ikke løse!
Avatar billede nmh Nybegynder
20. september 2003 - 00:22 #1
Du kan prøve med en rense-skive, men det sansynlige er vist desværre, at drevet skal udskiftes.
Avatar billede noelle Nybegynder
20. september 2003 - 00:28 #2
ville den så ikke give en fejlmelding? eller have en konflikt af en slaks?
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2003 - 08:15 #3
Gå i KØR skriv SFC og tryk på OK, så bliver alle skjulte filer tjekket, det vigtigste er windows DLL cashe, det er oftest DLLèr der er galt med. Husk at have din win skive parat.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2003 - 10:30 #4
eller denne

Dette kan udføres både under Win2k og WinXP

Prøv enten at lav en load setup defoults inde i bios eller også kan i gøre dette her hvis i har xp.
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q270008&
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2003 - 10:31 #5
peet49> skal han ikke bruge CD-drevet til det der sfc osv. ;o)
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2003 - 10:33 #6
retaxes>Først når der ikke findes den rigtige DLL på C-drevet, og det kan også gøre i fejlsikret tilstand, virker det ikke, er han nødt til, at køre en repair.
Avatar billede noelle Nybegynder
20. september 2003 - 14:17 #7
Jeg instalerede en opdateret BIOS, og efter det har drevet ikke virket, jeg ved ikke om det skyldes BIOS updaten eller hvad, men jeg har prøvet at køre SFC og gendanne den originale BIOS opsætning (men selfølgelig ikke den oprindelige BIOS)
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2003 - 14:37 #8
har du gemt den gamle bios kan du flashe den tilbage, det er nok der du skal søge fejlen med den nye bios.

Inden du flasher tilbage skal du lige gå i bios og se om der er et punkt der hedder noget med Detect automatic, den skulle så gerne finde dine harddiske og CD-drev.
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2003 - 15:10 #9
Efter biosupdate, skal du loade Setup Optimal i bios.
Avatar billede noelle Nybegynder
20. september 2003 - 15:43 #10
Jeg har ikke den gamle BIOS og uanset hvad jeg sætter den nye til vil cd drevet stadig ikke. Det er ret svært at lave en reatablering, når man skal bruge cd'en! nogle goe forslag?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2003 - 15:45 #11
er der ikke en ekstra bios, det findes der på nogle bundkort.

har du sat bios til Atomatic detekt?
Avatar billede noelle Nybegynder
20. september 2003 - 15:55 #12
Jeg mener at den er sat til Atomatic detect.
Der er også en fejlmeddelse om kernel32 side fejl men jeg "tror" ikke denne har nogen indflydelse på cd drevet! Det her er begyndt at gå mig på nerverne!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2003 - 16:34 #13
du skriver "du mener at den er sat til Automatic detekt", har du været i bios og se efter?
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2003 - 16:38 #14
Du har IDE kontroller installeret?