Avatar billede plus Nybegynder
19. september 2003 - 18:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tutorials, "engine" osv.

Hej allesammen!

Jeg skal først og fremmest gøre sådan at jeg kan lave c++ på min comptuter, kræver det nogle komponenter? og hvilke programmere er gode til det?...

Bagefter vil jeg gerne have nogle "newbie" tutorials i c++....

På forhånd tak!

mvh. plus
Avatar billede soreno Praktikant
19. september 2003 - 18:57 #1
Med dette IDE/compiler er du nemt (og billigt !) igang.
http://www.bloodshed.net/devcpp.html

Tutorials finder du her:
http://directory.google.com/Top/Computers/Programming/Languages/C%2B%2B/FAQs,_Help,_and_Tutorials/?tc=1
Avatar billede plus Nybegynder
19. september 2003 - 19:06 #2
Jeg har prøvet med DevCPP før men tænkte på:
Findes der ikke noget hvor du kan arbejde med det ligesom i flash?
Sådan at du kan indsætte opjekter og indsætte "kode"-stumper på objekterne?
Avatar billede soreno Praktikant
19. september 2003 - 19:11 #3
Jow, men det er købeprogrammer.

F.eks. Borland C++ Builder eller Microsoft Visual C++.

Det kræver du stadig at den grundlæggende viden om C++ er iorden før man kan lavet noget smart.
Avatar billede plus Nybegynder
19. september 2003 - 19:15 #4
Købeprogrammer? hmm... Kan man ikke få en demo af nogle progz?
Jeg ved godt man først skal lærer det grundlæggende, men er jo lidt nysgerrig og vil gerne se hvad jeg kommer til at begive mig ud i :D
Hva med spil som warcraft, counterstrike osv... hvilke programmer er de lavet i?...
Avatar billede soreno Praktikant
20. september 2003 - 06:59 #5
Typisk er de udviklet i C++.
Ofte bruges Visual Studio som IDE.

Jeg mener man kan hente en demo af Borlands builder på deres side.

www.borland.com