Avatar billede avril Nybegynder
19. september 2003 - 15:31 Der er 10 kommentarer

Underligt problem med DVD brænder !

Har en cd brænder og en dvd brænder installeret. Problemet er, at min dvd brænder ikke vil brænde eller det vil sige at den kan godt afspille en dvd film og brænde en normal cd. Men når den skal brænde en dvd med nero (og samtlige andre programmer) så kan den ikke gå igang med at brænde.

I Nero prøver den at finde min dvd inden man får muligheden for at trykke "burn" men fortæller så at den ikke kunne finde drevet.
Underligt da den sagtens kan afspille film og brænde normale cd'er. Prøvede at koble min cd brænder fra, men med samme resultat.

Så er der en eller anden der kan hjælpe her ?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. september 2003 - 15:41 #1
Det eneste jeg kan komme på er om DVD brænderen er sat som slave, master eller cableselect. Hvis du har hevet cd-rom brænderen fra, og den og DVD brænderen sad på samme IDE, kan du prøve at sætte DVD brænderen som master.
Avatar billede cordex Nybegynder
19. september 2003 - 18:44 #2
Du skifter i mellem slave og Master sådan her

1. Du afmontere siden på dit kabinet
2 du tager drevet ud
3 der sidder der en lille Firkant der ka tages ud er den  i master , slave Eller Cs (Cable select) den skal stå i master
Avatar billede henninga Novice
20. september 2003 - 22:35 #3
Der er jo også den mulighed at du ikke har valgt at brænde en DVD inde i Nero.
Du kan gå ind under "Optager" og vælge drev. Der er et image-drev, et drev til din CD-brænder, et drev til din DVD-brænder til at brænde CD og et drev til din DVD-brænder til at brænde DVD.
Men det har du sikkert gjort.
HenningA
Avatar billede avril Nybegynder
21. september 2003 - 01:28 #4
cordex :
Sådan er indstillinger allerede... desværre for mig :-(

henninga :
Ja den står allerede valgt til at bruge dvd.

Så mit problem er der stadig. Virkelig underligt... Kan se film + brænde normale cd'er, men så snart der kommer en dvd cd ind, så kan den ikke finde drevet. Wierd :-(
Avatar billede avril Nybegynder
21. september 2003 - 02:19 #5
Lige updateret mit firmware, dog uden held. Men har på fornemmelsen det er mine dvd skiver det er galt med, så der skal prøves med nogle nye :-)
Avatar billede henninga Novice
22. september 2003 - 21:24 #6
Ja - det er et dumt problem som de der fabrikanter giver os brugere.
Men det er da en god idé at prøve andre.
Lad os høre resultatet.
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
26. september 2003 - 11:00 #7
vilke skiver bruger du er det dvd-r dvd+r dvd-rw dvd+rw
Avatar billede avril Nybegynder
27. september 2003 - 14:24 #8
Hej folkens!

Undskyld jeg ikke lige har skrevet tilbage...
henninga: Ja det var sgu problemet. Dem jeg havde var +R dvd skiver. Jeg opdagede ved et held, at den i Nero skrev "Insert a dvd -R/RW" noget i den stil. SÅ det virkerkede efter at have købt andre typer :-)
Avatar billede avril Nybegynder
27. september 2003 - 14:25 #9
Men der var også flere timers arbejde der blev spildt :-)
Avatar billede henninga Novice
27. september 2003 - 23:10 #10
Men nu kan du så få brændt en masse ;o)