Avatar billede mikkelsander Nybegynder
19. september 2003 - 14:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formattering og insttallation af bærbar uden floppy/cd

Hej

Jeg sidder med en Thinkpad x20 uden floppy eller CD og kan ikke få den til at boote fra extern-CD drev gennem USB.

Jeg vil gerne formatere HDD (FAT32) og installere win2000.

Nogen trix ?

mvh Mikkel
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 14:38 #1
Er der noget på disken nu, så du kan få fat i CD-drevet?
Avatar billede spine Nybegynder
19. september 2003 - 14:52 #2
du kan kopiere indholdet af en cdrom (win2K) fra en anden pc via et nullmodem (paralelkabel) og det lille dos proggie som såvidt jeg husker hedder xcopy...altså ikke doskommandoen xcopy..men et program beregnet til brug med nullmodem... og så installere fra harddisk....allernemmest hvis den er partitioneret.. men kan også sagtens gøres uden.
Avatar billede skov_p Praktikant
19. september 2003 - 15:09 #3
Gå ind på www.bink.nu
Der er opskriften på en Win2000 boot cd.
Du kan også integrer service pack 4 i din win 2000 installation.
Avatar billede skov_p Praktikant
19. september 2003 - 15:11 #4
Sorry, jeg så ikke at du ikke havde cd-drev
Avatar billede mikkelsander Nybegynder
19. september 2003 - 15:13 #5
Hey.

Lidt konkretisering.

Ja der er win2k på i forvejen, men den kan ikke finde CD rom drev via USB i bios .

Der er ikke parralelstik. Kun USB.
Avatar billede spine Nybegynder
19. september 2003 - 15:15 #6
ok...så har du et problem :)
så lav en partition, installer partition magic på 2k.... derefter kopierer du indholdet af win2k cdrommen ind på denne partition... og så starter du bare insatll filen fra den "#gamle" installation
Avatar billede i_am_gates Nybegynder
21. september 2003 - 00:52 #7
Hvis din bærbar er så gammel at den værken har intern floppy eler intern cd-rom så vil ikke prøve at installere windows 2000 på den.

=)
Avatar billede mikkelsander Nybegynder
21. september 2003 - 09:30 #8
det er skam ikke et spørgsmål om alder. Den er fra oktober 02. Jeg har bare prioriteret at den skal være ægte bærbar og ikke slæbe rundt på unødvendige drev. I min verden er det rigeligt med usb og netværksstik (alstå ind til den dag man skal formatere HDD og geninstallere windows:)
Avatar billede mikkelsander Nybegynder
21. september 2003 - 09:38 #9
--> spine

tjaaa, så er det prøvet og det gik godt indtil installationen fuckede up. Men den nåede da at få slettet den gamle windowsversion inden installationen gik i hårdknude. Skønt, nu kan den absolut ingenting.

Nu køber jeg sgu et eksternt floppy og booter fra det.

Spine du kom tættest på en løsning der burde have virket, så her er lidt point. Tak for hjælpen.
Avatar billede spine Nybegynder
22. september 2003 - 08:46 #10
ok tak.... kedeligt det ikke gik efter planen.
du skal lige være opmærksom på at ikke alle bærbare kan boote fra et usb floppy !!