Avatar billede znolfert Nybegynder
19. september 2003 - 13:54 Der er 13 kommentarer

Strøm til PC mens den er slukket?

Jeg har et Epox EP-8RDA+ og et ThermalTake kabinet, men når jeg lukker ned for computeren kan jeg stadig aktivere NUMLOCK selvom den jo burde være slukket helt for strøm?

Vil det sige at jeg har tílsluttet bundkortet forkert eller hva?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 13:58 #1
Formentlig ikke. Min PC trækker også en ca. 5W, når den er "slukket". Hiv
stikket ud af kontakten.
Avatar billede hub Nybegynder
19. september 2003 - 14:00 #2
Prøv at gå i BIOS - Power settings - og disable alle "power events"
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. september 2003 - 14:03 #3
der skal være spænding, det er til at starte computeren, enten med musen eller keyboardet, Wake on lan (WOL) eller Wake on Modem (WOM).
Det er helt naturligt at der er spænding på.

Der må står noget i din manual for boardet.
Avatar billede znolfert Nybegynder
19. september 2003 - 14:05 #4
Oki, men hvilken af dem skal jeg disable?
Avatar billede hub Nybegynder
19. september 2003 - 14:06 #5
Ja, men så må jeg jo også heller lægge et svar :-o)
Avatar billede hub Nybegynder
19. september 2003 - 14:07 #6
Hvis ikke du bruger aktivering via KB eller WOL eller noget som helst, skal du disable hele bundtet
Avatar billede znolfert Nybegynder
19. september 2003 - 14:09 #7
Dvs. hvis jeg disabler hele bundkortet er der ikke noget som helst strøm på når jeg slukker for computeren?
Avatar billede hub Nybegynder
19. september 2003 - 14:10 #8
Det burde der ikke være medmindre der er flyttet jumpers på selve boardet for at aktivere en eller flere af disse settings..Det er forskelligt fra board til board
Avatar billede znolfert Nybegynder
19. september 2003 - 14:24 #9
Både WOL og WOR er sat til disable! ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. september 2003 - 14:57 #10
hvorfor afviser du mit svar, det ser da ud til at du kan bruge det?
Avatar billede znolfert Nybegynder
19. september 2003 - 15:06 #11
Retaxes>> Fordi de var slået til disable, og derfor har det ikke har hjulpet mig videre i sagen
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. september 2003 - 15:08 #12
ok
Avatar billede znolfert Nybegynder
19. september 2003 - 15:09 #13
Men du er da velkommen til at give nogle flere bud hvis du har på fornemmelsen hvad det kan være :)