Avatar billede it-assistent Nybegynder
19. september 2003 - 13:24 Der er 13 kommentarer

Fra BOOT.IMG til læsebar fil?

Jeg vil meget kunne editere i en boot.img eller boot.bin som jeg har fået fra en bootable cd. Er der nogen der kender til et værktøj der kan det? For en gpd ordens skyld, skal jeg oplyse at det er til Windows NT/2000/XP.
Avatar billede hcm Nybegynder
19. september 2003 - 13:48 #1
Jeg formoder du taler om et image af en cd. Hvis det er sådan, kan du bruge Deamon Tools http://www.daemon-tools.cc/portal/portal.php
Avatar billede it-assistent Nybegynder
19. september 2003 - 13:53 #2
Nej/Ja, det er et image af bootfilerne jeg bruger til at lave en boot-cd med. F.x når jeg laver en Bootable cd med Easy CD-creator, danner den et image ud fra en boot disk, det jeg ønsker er det modsatte, at kunne læse filerne ud fra boot image'et.
Avatar billede hcm Nybegynder
19. september 2003 - 14:14 #3
Men du kan også vedligeholde filer inde i imaget med det program...
Avatar billede dinkie Nybegynder
19. september 2003 - 15:26 #4
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2003 - 23:23 #5
hcm og dinkie >> Jeg tror i misforstår spørgsmålet. Når man brænder en bootable cd i f.eks nero, laver man en dos bootdiskette uden drev henvisninger. Denne bruger nero så til at lave en boot.img eller boot.bin fil, som bliver bootsporet på cdrom'en. Herefter fylder man så cdrom'en op med den struktur den nu skal have. Det er denne fil som spørgeren vil "debugge" eller "reverse-engineere".

Nu håber jeg at jeg har forstået det rigtigt. Ellers beder jeg jer undskylde. Det var kun for at få jer på "rette spor".

Jeg har nemlig ikke kunnet finde noget :(
Avatar billede it-assistent Nybegynder
22. september 2003 - 09:48 #6
Det er rigtigt forstået, ærgeligt, Hmmmm, måske det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede dinkie Nybegynder
22. september 2003 - 12:59 #7
www.winiso.com bruger du til at lave/udtrække selve boot informationen. Den smider det så ud i en fil du kan læse med www.winimage.com.

Har lige prøvet og det funker perfekt.
Avatar billede it-assistent Nybegynder
22. september 2003 - 13:28 #8
OK. Har lige prøvet WinIso, kan ikke få det til at fungere, når eg prøver at gemme boot-informationerne generere programmet en fejl og lukker!!! Kan jo være at jeg ikke helt har "fattet" hvordan, så hvis du har en lille hurtig beskrivelse vil jeg blive glad :-)
Avatar billede dinkie Nybegynder
22. september 2003 - 13:34 #9
Det er lige den måde jeg gør det på.. Men jeg får ikke nogen fejl. Jeg får blot lov at gemme info.

Sååå kan du evt prøve at installere på en anden maskine eller reinstallere programmet?
Avatar billede tomdane Nybegynder
30. september 2003 - 14:24 #10
jeg har prøvet også, og jeg sidder i det konkrete problem, at jeg ikke kan lave WBT-filen om til en bin-fil. Jeg vil prøve at udtrække boot-filen fra en floppy og lægge over på en CD-ROM, men jeg kan ikke finde boot.bin på floppy'en (jeg vil lægge et diagnosticeringsværktøj over på CD-ROM, da mange af vores bærbare ikke har a-drev).

Nogen ideer?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:47 #11
Find en 600 mb harddisk og sæt i en maskine. Konfigurer denne med dos og diagnosticeringsværktøjer indtil du er tilfreds med den. Sørg for at der ikke er drevbogstaver i hverken config.sys, autoexec.bat eller nogen ini filer nogen steder.
Smid så harddisken over i en maskine med nero og lav den bootable cd med det, og brug hele harddisken som det bootable volume.

Fandt dette lille skrift der fortæller hvordan du laver en bootable cd i NERO:

First Of All You Need A Cd-Burner, Nero Burning Rom v5.5 or higher
    A Floppie Drive, A Blank CDR Disk
    When You Have Everything:
    Load Up Nero With Your Floppy In The Drive And Blank Cd In The Cd-Recorder
    Close The Wizard
    Hold Ctrl + N
    Until A Box Appears
    Scroll Down The List Until You Reach CDROM (Boot)
    Click It
    Bootable Logical Drive Must Be A: << Her kan du istedet vælge harddisken !!
    Click The Burn TAB
    Click New
    Click File
    Then Write Cd
    Then Write
    Done

Brug så Nero og lad hele harddisken være det
Avatar billede tomdane Nybegynder
07. oktober 2003 - 17:21 #12
fed idé... det vil jeg prøve... men det er så lige det med at finde en 600 mb harddisk i disse gigabyte-dage.

TD
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. september 2004 - 11:31 #13
Kan spørgsmålet lukkes, eller fik du det ikke til at virke ?