Avatar billede leasy Nybegynder
27. december 2000 - 14:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Video ind/ud

Jeg har indtil videre benyttet et matrox marvel G200 kort, men nu er det blevet defekt. Hvad mon jeg skal købe nu?? Jeg syntes ikke billedekvaliteten var helt i top med marvel G200 når jeg lagde det ud på et vhs bånd (s-vhs). Men det kan måske skyldes programmet jeg har brugt \"avid cinema\".
Gode forslag modtages gerne
Avatar billede matrix25 Nybegynder
27. december 2000 - 19:12 #1
prøv ringe rundt f.eks computercity på nr70158000
og hør om det nye matrox G450+ det skulle hvere det bedste på market
Avatar billede souledge Nybegynder
27. december 2000 - 23:22 #2
Et af ATI\'s All-in-Wonder kort skulle være gode.
Ellers så køb et almindeligt ATI Xpert 98 8 MB kort til 300-400 kr, og så køb et seperat filmkort ved siden af : ex. Studio DC10+ eller hvad du nu vil ha\'!
Avatar billede msmows Nybegynder
28. december 2000 - 00:13 #3
Matrox G450+ som nævnt af matrix25
Ati All-in-Wonder Radeon (ekstremt gode grabber og mpeg1/2 funktioner)
Avatar billede maxburner Nybegynder
28. december 2000 - 21:32 #4
Nope.. lad være med at købe G450 .. det er en light version af det originale G400.... og har mange fejl... jeg har hørt kun dårlige ting om kortet

Jeg vil mere anbefalde G400 MAX dual Head,.... bruger det selv, da jeg Video-redigere mine optagelser...og bruger min Phillips 8833II redigerings monitor til dette brug... men prisen for kortet er stadig for højt og koster 2000kr. som det har nu ligget i denne prisklasse i næsten 1 år...

G400MAX har ikke in men kun udgang (2 monitor udgang, og Video + SVHS) 32MB /Dual 360Mhz

GeforceII har jeg ikke lige studeret endnu... men andre kan sikkert sige mere om det kort...

maxburner
Avatar billede maxburner Nybegynder
28. december 2000 - 21:35 #5
- hvis man har penge kan man købe et redigeringskort som både har In og OUT.
men du skal stadig bruge et godt GFX-kort

Pinnacle DV500 - 8000kr
Matrox RT2000 - 13000kr

- Som som det ligger idag er PC stadig ustabil til VideoRedigering...
Avatar billede souledge Nybegynder
13. januar 2001 - 23:56 #6
Hvis du har 13000 kr. at spendere på videoredigering hvorfor så nøjes med en sølle PC\'er.
Få dig da en Macintosh.
iMac DV Special Edition er den fedeste videoredigerator.
Det er faktisk en helt computer, udover at være super smuk, så har den FireWire/DV in/ud.
Skal du have analog video ind, så skal du have en DV Bridge som koster omkring 2000 kr. tror jeg.
En Apple iMac DV Special Edition koster ca. 12000 kr, plus moms - og inkludere alt hardware, og kommer inkl. MacOS 9 styresystem, Apple iMovie, AppleWorks, Navigator og Explorer m.m.
Den tekniske side er også imponerende :
G3 500 MHz CPU
30 GB Harddisk
128 MB RAM
ATI Rage 128
15\" Skærm i All-in-One kabinet.
10/100 netkort
56k modem
Gode indbyggede højtalere

Du kan ikke sammenligne MAC-specifikationer med PC-specifikationer, for selvom at du kan få PC\'ere med 1000 MHz, så arbejder G3 Processoren langt mere effektivt end en Athlon eller Pentium3.
Et eksempel : Hvis du sammenligner en Playstation med en 486 tror jeg hurtigt vi kan blive enig om hvilken der levere den bedste 3D grafik.
Det gør Playstation, alligevel arbejder Playstation kun med en hastighed på 33 MHz...
Men Playstations CPU er langt mere effektivt bygget!
Avatar billede souledge Nybegynder
14. januar 2001 - 00:03 #7
Læs mere på : http://www.apple.com/imac/movies.html

Hvis du har rigtig rigtig rigtig mange penge, så kunne du jo prøve Apples helt nye G4 733 MHz maskine.
Den kommer nemlig med Apple SuperDrive indbygget.
Et drev som kan brænde DVD\'er.
Efter at have redigeret din film i iMovie, importere du den så til iDVD som følger med G4 733 MHz Mac\'en, her vælger du en template eller også starter du fra bunden, hvor du så konstruere menuer, indexere hele din DVD, du kan selvfølgelig hente grafik lavet i Adobe Photoshop eller lign.
Så laver du dit DVD cover, og printer det, og til sidst brænder du DVD-filmen.
Inden for en times tid så står du med dine private optagelse lagt ned på en DVD-skive klar til at se på et hvilken som helst TV i verden med en DVD-afspiller tilsluttet.
http://www.apple.com/powermac
Avatar billede maxburner Nybegynder
18. januar 2001 - 00:50 #8
Det lyder interessant.. og hvad koster sådan en power maskine??
Avatar billede souledge Nybegynder
18. januar 2001 - 11:44 #9
De er meget dyre eftersom de er splinter nye

PowerMac G4 733 MHz SuperDrive omkring 30.000 kr plus moms.

iMac DV Special Edition 500 MHz Graphite koster omkring 12.000 kr. plus moms
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
19. januar 2001 - 14:20 #10
hmmm... og hvis man får sådan en imac special ed.... kan den så levere prof billeder eller hvad
Avatar billede souledge Nybegynder
19. januar 2001 - 15:57 #11
iMac DV Special Edition leverer ligeså kvalitet som PowerMac G4 733 MHz SuperDrive, men iMac DV har \"kun\" 30 GB Harddisk mens PowerMac har 60 GB.
Desuden har iMac DV heller ikke nogle brænder til at lave CD\'er eller DVD\'er.
iMac DV har 128 MB RAM mens PowerMac har 256 MB, men med tidens RAM-priser kan du for ca. 600-700 kr udjævne den forskel.
PowerMac har et nVidia GeForce2 MX grafikkort, mens PowerMac kun har et 8 MB ATI Rage 128 DVD-grafikkort.

Så bortset fra evnerne til computerspil, så ligger forskellen i RAM, Harddiskplads, processorhastighed og mulighed for at brænde.

Ser man på prisen, så får man dog mest for pengene ved en iMac DV Special Edition.

...også skal det lige nævnes at iMac DV har en flot optisk mus - husk det, jeg ved ikke hvilken mus der følger med til PowerMac, men forhåbentligt har de droppet der hockeypuck design helt!
Avatar billede leasy Nybegynder
19. januar 2001 - 16:07 #12
Jeg har endnu ikke investeret i noget nyt, da jeg opdagede at matrox yder 3 års garanti på deres produkter. Men i butikken hvor jeg har købt grejet har de kun givet mig 1 år, så i øjeblikket forsøger jeg at få byttet det igennem den engelske distributør.