Avatar billede mariasjo Nybegynder
27. december 2000 - 14:20 Der er 7 kommentarer

Adsl og andelsboligforening

Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde konkrete oplysninger om oprettelse af intern telefoncentral og adsl-opkobling i en andelsboligforening? Vi skal til at finde ud af, hvordan man gør, og hvor meget det koster.
Avatar billede phaze Nybegynder
27. december 2000 - 14:28 #1
Avatar billede nadelmann Nybegynder
27. december 2000 - 14:29 #2
Kontakt Teledanmark 80808080 og spørg. Det er klart det nemmeste.

med hensyn til ADSL så er et sådant abbonement personligt, så det må du ikke dele. Derfor skal du have deres firma abbonement som hedder proaccess.
Avatar billede phaze Nybegynder
27. december 2000 - 14:37 #3
Hos www.kabelnettet.dk kan boligforeninger få en 10Mbit linie for kun 49kr pr. måned, pr. bruger. Der er klart den billigste løsning for boligforeninger.

- PhaZe
Avatar billede nadelmann Nybegynder
27. december 2000 - 14:40 #4
Der er kun en ting som du skal tænke på med kabelnettet. Det er at de ikke garanterer de 10Mbit som der skrives om. Derfor kan de dog stadig godt være hurtigst. Tele DKs løsning koster under 500 pr md så jeg ved ikke hvad der skal vælges.
Avatar billede bacon Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:37 #5
Det bedste firma til mindre boligforeninger er www.adsl-service.dk
Avatar billede breezeboy Nybegynder
10. april 2002 - 12:31 #6
mariasjo

Tja.. markedet et temmelig uoverskuligt fortiden. specielt med hensyn til båndbredde til den enkelte beboer.

Som jeg ser det, og som vi selv gør, hvor jeg bor, er det letteste først at få lavet infrasturkturen og herefter tage kontakt til udbydere. Er i under 80, vil jeg anbefale en ADSL er i over 100 klart en fast linie. Arrownet kan hjælpe jer videre, telelet og Cirque er mine bedste bud på de mest seriøse på markedet fortiden.

Jeg kender en del til markedet, så du er velkommen til at tage kontakt til mig!
Avatar billede coolzone Nybegynder
16. juni 2003 - 22:38 #7
Vi har kabelnettet.dk i Lejerbo 248 på nørrebro og i starten var det godt men efterhånden som folk er kommet på holder deres løfter ikke en meter. Det er tooootalt langsomt. De har delt linierne ud ikke alene i ejendommen men imellem flere af deres kunder. Helt i starten lå vi mellem 4-6 Mbit men nu er den nede dagligt på en hastighed som en gammelt 56K modem kan slå.
Deres kundeservice er meget dårlig!!

Og vi må kostatere herude at deres "2Mbit oplevelse" kun er en enkelt oplevelse!!
Min mening er helt klart at hvis det eneste man gør er at checke mails i ny og næ samt at se på lidt hjemmesider så er det ok til 49.- pr. mdr. men hvis man er mere aktiv på nettet så kan det slet ikke betale sig. Man kan lave det 100 gange mere stabilt selv eller evt. finde en af de andre gode og kendte leverandøre. I Advedøre Stationsby har de indlagt 10Mbit på hver hustand (Upstream/Downstream) og hver hustand har reelt 10Mbit, jeg tror nok de giver omkring 250 pr. mdr. Det kan bedre betale sig i længden.

Ligeledes har der været mange forespørgsler på fast IP eller i det mindste dynamisk IP til kabelnettet. Gang på gang siger de "næste måned" men i snart 6 mdr. er der ikke sket en pind. Hører man til dem der har en server stående så kan den få lov til at samle støv fordi INGEN udefra kan få adgang til den idet man kun kobler sig op på deres router og dermed modtager en intern IP der ikke kan nås udefra.

Vi har været i kontakt med andre ejendommme og det er endnu dårligere erfaringer de har gjort sig. Således er der flere sagsanlæg igang imod kabelnettet.dk