Avatar billede lare Nybegynder
19. september 2003 - 11:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan ændres inbox til indbakke

Har et problem med en exchange 2000. Den første klient var en outlook 2002 UK. Efterfølgende er det kun danske verrsioner, men alle mappenavnene er på engelsk. Hvordan ændres dette, så contacts hedder kontakter inbox bliver til indbakke osv.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. september 2003 - 12:15 #1
det bestemmes første gang en klient logger på...dansk klient = indbakke. Mener kontoen faktisk skal slettes og genoprettes
Avatar billede lare Nybegynder
19. september 2003 - 14:24 #2
hvilken konto?
Avatar billede karser Nybegynder
19. september 2003 - 18:07 #3
Mail kontoen på din exchange...

...og det er helt rigtigt! Desværre... Den skal helt slettes og oprettes igen!
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2003 - 17:39 #4
Dette burde løse dit problem. Jeg har ikke testet det, da jeg ikke har Outlook 2002.

Log på en af dine klienter, som en af de brugere der har "forkert sprog".

Kontroler/Ret indstillinger i Regional Options.
Start Control Panel >Regional Options.
Fanebladet General.
Sørg for at Your Locale (Location) er sat til Danish.
Knappen Set default.. er sat til Danish.

Klik Start >Run, indtast:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Outlook.exe /ResetFolderNames
Klik OK

Ps. Det kan godt være at din sti til Outlook.exe er en anden.

:-)
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
22. september 2003 - 12:00 #5
Det virker fint nok på en XP, men hvad gør man på en office 2k. installation?

Sætter gerne point på højkant for et hurtigt svar.

Torben
Avatar billede lare Nybegynder
22. september 2003 - 21:57 #6
OK ide, men som tma... skriver. Hvad gør man på en outlook 2000. Der virker /resetfoldernames nemlig ikke. Skal man godtnok til at slette kontoen?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 22:24 #7
> lare
Du skrev blandt andet: "Den første klient var en outlook 2002 UK. Efterfølgende er det kun danske verrsioner".
Det får en til at tro at der er tale om Outlook 2002 i engelsk og dansk version.

Prøv dette: Lad en Outlook 2000 bruger logge på maskinen med Outlook 2003 og kør C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Outlook.exe /ResetFolderNames.
Lad ham der efter logge på sin egen maskine.

:-)
Avatar billede clausm Nybegynder
23. september 2003 - 10:12 #8
Der er skam ingen grund til at slette og genoprette noget som helst.
Der findes flere måder at omdøbe system-mappe navne på. Både scripting og flere 3.parts programmer kan gøre det. Det nemmeste er dog at installere en gammel exchange 5.0 klient (på nt 40 eller 95/98 - virker ikke på 2000 eller XP). Exchange 5.0 klienten opfatter alle outlook mapper som "alm" mapper, og man kan derfor omdøbe mappen ved en alm "højre-klik, rename"
Avatar billede lare Nybegynder
26. september 2003 - 18:55 #9
Jeg siger tusind tak for hjælpen. Det virker, og jeg er ikke 100% klar over hvorfor. Tror nok at det var efter /resetfoldernames at det virkede både på 2000 og 2002 udgaven.

tpo --> du skal da også have point, kan du ikke smide et svar. Og jeg beklager min formulering, som jo ikke gjorde det nemmere at forstå. Det er ikke altid man skriver hvad man tænker, men tak!
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. september 2007 - 17:40 #10
Har lige succesfuldt brugt TPOs svar på en Outlook 2003 - så der virker det i hvert fald.