Avatar billede kdn Nybegynder
27. december 2000 - 13:40 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Understøttelse af FrontPage-formular i IIS 5.0

Hvordan får jeg min W2K-webserver til at understøtte formularer fra FP2000, ligesom inde ved min udbyder.
Formularen skal sende resultatet som E-mail.

Når jeg åbner siden med formularen fra min lokale webserver, i IE, står der flg. i toppen:

[FrontPage Gem resultater-komponent]

Jeg har også en Exchange 5.5 kørende på en NT4-server i samme lokale domæne.
Jeg kunne godt tænke mig at få det til at virke via denne, - men hvordan ???

//kdn
Avatar billede vishilsen Nybegynder
28. december 2000 - 18:24 #1
Du skal installere FP Ekstension på din NT 4 server.

Avatar billede kdn Nybegynder
28. december 2000 - 21:15 #2

Den er installeret på på begge servere...
(Sammen med IIS 4.0 på min NT4-server)

Jeg har en ide om at det er et spørgsmål om opsætning/konfigurering og ikke installering, - eller hvad ???

//kdn
Avatar billede vishilsen Nybegynder
28. december 2000 - 22:06 #3
Jeg har infen problemer med mine formulare, Asp, Cgi. IIS eller noget andet. fordi jeg på min klient lejer server med personal web server

Jeg bruger det når jeg skal teste men sider, så er jeg fri for at oploude hele tiden.

Men Personal Web server og en fast IP kunne jeg sagens leje ISP...

Med hensyn til opsætning skal du køre Management Consule for at Roote FrontPage Server Extensions
Avatar billede kdn Nybegynder
29. december 2000 - 03:58 #4
Det er lige præcis det jeg også vil bruge det til, men har aldrig fået det til at virke...

Kan du ikke præcisere det lidt mere, det med at route FP i MMC ???

//kdn
Avatar billede vishilsen Nybegynder
29. december 2000 - 09:36 #5
For at bruge værktøjer er du nød til at installere dem se her..
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/partbook/vb6/howtosetuppwsonyourmachine.htm
Avatar billede lazy Nybegynder
30. december 2000 - 14:03 #6
Under win2K IIS5 skal man konfigure om disse skal understøttes.
1. dbklik på administration mappe i kontrol panel
2. db klik på internet prg.styring
3. klik på + ud for computerens navn
4. klik på + ud for standar-websted (navnet på serveren)
5. højreklik på standar-websted og vælg alle opgaver i genvejsmenu.
6. vælg konfigurer serverudvidelser.
følg guiden.
herefter skal det virke.

Avatar billede bacadm Nybegynder
02. januar 2001 - 23:59 #7
Det der umiddelbart også kan være problemet er, at du er nødt til at \"Recalkulere\" dit web manuelt. Dette gøre ved, at højreklikke på dit Default web sted, og vælger \"Recalkulate web\". Så skulle dine formularer virke.
Avatar billede moose Nybegynder
09. februar 2001 - 10:58 #8
For at konfe FP ext. i iis 5 skal du i din management console højreklikke på websitet, vælge all tasks og derefter configure server extensions