Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. september 2003 - 08:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Win update server

Hvordan fungerer windows update server ?

Kan man rette referencen, ved tryk på "tools --> windows update" til ens egen server ?
Avatar billede joker73 Nybegynder
19. september 2003 - 09:58 #1
Det der reelt sker er at din maskine connecter til en SUS(Software Update Services)-server på nettet leveret af Microsoft.

Du KAN frit downloade SUS applikationen til dig selv til installation på en MS server. Når SUS-serveren er indstalleret og kørende skal du bare "acceptere" hvilke updates der skal være på SUS serveren, og derefter downloader den dem så automatisk. Du gør så det at du peger din Windows Update Agent over imod din egen SUS server(dette gøres via kontrolpanelet i win2K eller via tools i XP).

Det eneste det kræver er en MS Server der afvilker SUS-programmet.
Avatar billede joker73 Nybegynder
19. september 2003 - 10:29 #2
--- Ooooh... glemte lige..

Og en hel del harddisk plads, idet den downloader hver patch således at denne kan afvilkes på alle de MS systemer/sprog der skal patches.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. september 2003 - 11:01 #3
Har installeret SUS, men hvordan går klienten ind og vælger hvilke updates han vil ha ?

Eller er det kun de updates admin har sat der kan og vil blive installeret ?
Avatar billede joker73 Nybegynder
19. september 2003 - 11:43 #4
alle de updates som du har valgt/accepteret i din SUS-admin konsol vil blie installeret/downloaded til installation via SUS agenten.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. september 2003 - 12:21 #5
Hvordan starter man den ?
Avatar billede joker73 Nybegynder
19. september 2003 - 15:20 #6
SUS-admin konsollen?

Når du installerer SUS-applikationen på din server, vil du bla. kunne tilgå denne via din browser.

Selve SUS-delen er bla. en service der kører på serveren.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. september 2003 - 16:30 #7
Var nu agenten jeg mente...
Avatar billede joker73 Nybegynder
19. september 2003 - 23:41 #8
Agenten sætter du til at connecte på bestemte tidspunkter, hvilket den så gør automatisk..

Der findes værktøjer der kan tvinge en agent til at connecte asap..
Avatar billede lindved Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:18 #9
Du kan evt. lave en sådan reg.fil
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"RescheduleWaitTime"=dword:00000004
"NoAutoRebootWithLoggedOnUsers"=dword:00000001
"NoAutoUpdate"=dword:00000000
"AUOptions"=dword:00000004
"ScheduledInstallDay"=dword:00000000
"ScheduledInstallTime"=dword:00000003
"UseWUServer"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"WUServer"="http://is-sus.bris.ac.uk/"
"WUStatusServer"="http://is-sus.bris.ac.uk/"

Husk at rette "WUServer" + "WUStatusServer" til dit eget servernavn.
Avatar billede lindved Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:18 #10
Der findes en del god info her:
www.susserver.com