Avatar billede jean.k Nybegynder
19. september 2003 - 08:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DNS simpel spørgsmål.

Nå man trykker på netwærk inde i kontrolpanelet og så man klikker på tcpip/ip og engeskaber, og man så går over på fanebladet DNS-konfiguration, hvad kan man dendelig lave der inde?
Avatar billede riversen Nybegynder
19. september 2003 - 08:23 #1
der kan du sætte ip-adresser på de dns servere du vil benytte. En dns server søger for at oversætte domæne adresser til ip-adresser.

Fx når du går ind på www.eksperten.dk sender din pc en forespørgsel til din internetudbyders dns server, som fortæller din pc, hvilken ip eksperten har.
Avatar billede jernespand Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:34 #2
Intet som man har brug for ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:09 #3
jernespand: du joker forhåbentlig
Avatar billede jean.k Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:31 #4
Så vil det sige at hvis man sidder på lan så får man jo en ip, kan man så lave en adresse i stedet for en ip??
Avatar billede riversen Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:34 #5
hvis jeg svarer videre, lover du så at vende tilbage inden der igen går en måned ?
Avatar billede jean.k Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:59 #6
Ja det kan du tro jeg gør.
Avatar billede riversen Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:08 #7
nej, under dns konfiguration skal du skrive ip-adressen på en dns server. Det er dns serveren der styrer adresserne.
Avatar billede jean.k Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:16 #8
ok