Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
18. september 2003 - 23:00 Der er 14 kommentarer

Scanning via parametre på Symantec Antivirus Coporate edition v8

Hej
Jeg vil gerne fra en batchfil kunne starte en scanning af et c-drev. Jeg skal anvende det nævnte produkt. Hvordan kan det lade sig gøre? Jeg synes ikke umiddelbart at der er nogle exefiler der er glade for parametre. Alternativt kunne være en bootCD som kan se ntfs-partitioner, og dermed scanne...

Torben
Avatar billede robotten Praktikant
19. september 2003 - 08:59 #1
Hvorfor ikke bare bruge "scheduled scan" i menuen fra NAV?
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
19. september 2003 - 12:07 #2
Fordi det skal være sådan at når en bruger kommer og vil på netværket (efter at have været i udlandet en periode), SKAL der foretages en scanning. Hvis man kan lave en definition af en scanning (scheduled scan), som man ved hjælp af en kommando kan sætte i gang øjeblikkeligt (efter windows opstart), er det også ok

Torben
Avatar billede robotten Praktikant
23. september 2003 - 15:47 #3
Det lyder ikke som noget, der kan lade sig gøre så.
Men har brugeren i forvejen ikke installeret et antivirus produkt, der skulle forhindre dem i at slæbe vira med hjem?
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
23. september 2003 - 19:45 #4
Jo, men der kan så gå ca 3-4 uger uden opdatering af virusdefinitioner.

Torben
Avatar billede robotten Praktikant
25. september 2003 - 14:53 #5
I det store og hele, tror jeg ikke det betyder så meget, at der går lidt tid nu og da. Et er, at de fleste antivirusprogrammer i dag kan genkende en virus, og om ikke andet sætte den i karantæne, så ikke den spreder sig.
Noget andet er, at sætter de den på et netværk, de ri forvejen er fuldt opdateret, skulle der jo heller ingen fare være her.
Avatar billede robotten Praktikant
30. september 2003 - 11:58 #6
Fundet ud af mere?
Avatar billede robotten Praktikant
07. oktober 2003 - 14:00 #7
?
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:42 #8
Jeg har fået bekræftet fra både Symantec og Panda, at det ikke længere kan lade sig gøre. Panda kan dog lave Rescue-disketter som kan scanne både NTFS og FAT. Dermed kan man lave scandisketter og lade dem starte op på disse, inden de logger på netværket.

Torben
Avatar billede robotten Praktikant
07. oktober 2003 - 18:11 #9
Oki. Lukker du så pænt igen?
Avatar billede robotten Praktikant
07. oktober 2003 - 18:11 #10
Men dog, så havde jeg jo ret. Hvorfor afviser du så mit svar?
Avatar billede robotten Praktikant
07. oktober 2003 - 18:11 #11
.
Avatar billede robotten Praktikant
21. oktober 2003 - 15:12 #12
- ? -
Avatar billede robotten Praktikant
28. oktober 2003 - 14:46 #13
Kan se, at der er liv!