Avatar billede glavinds Nybegynder
18. september 2003 - 22:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

P2P = problemos

Efter at have installeret Kazaa på min computer har jeg fået et problem. Konstant ( ca hvert andet minut) dukker en boks op på skrivebordet. Der står:

P2P Networking
Can't start server

Samt et gult udråbstegn

Denne boks kan jeg så klikke OK til, og efter kort tid er den der igen. Den går ind over alle programmer, og det er voldsomt iriterende for mine børn når de spiller, at de bliver afbrudt af denne boks.

Når jeg sidder i alle andre programmer, Words, IE, Outlook med mere kommer den også konstant.

Hvordan får jeg den væk?

Jeg har prøvet helt at afinstallere Kazaa, men det hjælper heller ikke.
Avatar billede dinkie Nybegynder
18. september 2003 - 22:57 #1
Du skal installere en spyware scanner.. Kig på www.spywarefri.dk

Eller DL AdAware fra www.lavasoftusa.com

Det er fordi der er en masse skjulte programmer med i Kazaa. Men de kan som sagt fjernes med ovenstående..
Avatar billede fromsej Praktikant
18. september 2003 - 22:58 #2
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. september 2003 - 23:00 #3
Dinkie´s bud er godt, bare ikke i den situation her, der er kun min metode der virker 100%

Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede dinkie Nybegynder
18. september 2003 - 23:05 #4
Sikke dog et postulat.. :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
18. september 2003 - 23:26 #5
Dinkie>>Undskyld, det fik jeg vist ikke formuleret helt efter hensigten.
Den P2P networking overlever både Spybot og Ad-aware, derfor mit indlæg.*S*
Avatar billede snookz Nybegynder
18. september 2003 - 23:27 #6
slet alle de filer og programmer der fulgte med i kazaa.. gå evt ind i kontrolpanel--> tilføj eller fjern programmer.. så fjerner du bare PSP og de andre små-irriteret-programmer.. virkede hos mig.. hader alle de der småprogrammer der følger med..
Avatar billede halifax Nybegynder
19. september 2003 - 00:13 #7
Eller også afinstallerer du alt vedrørende Kazaa - ud med det.

I stedet henter og installerer du Kazaa Lite, som er uden advertising og spyware indhold. Hent herfra
http://www.westnet.com.au/members/vault/multimedia.shtm
Avatar billede glavinds Nybegynder
20. september 2003 - 21:08 #8
Jeg giver mine point til dinkie. jeg havde i forvejen AdAware installeret, og ved hjælp af den lykkedes det mig at komme af med de dumme pop-uppere.
Tak for deltagelsen
Avatar billede fromsej Praktikant
20. september 2003 - 22:35 #9
Velbekomme, og tillykke med din "næsten" rene PC.
Avatar billede dinkie Nybegynder
22. september 2003 - 09:37 #10
Selv tak.. Og tak for point.. :o)