Avatar billede rafan Nybegynder
18. september 2003 - 22:37 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

flaskehals-effekt og støjniveau

Hey

Jeg vil købe en computer til omkring 5000 kr. Har fundet to typer der minder meget.
Vil vide hvordan støjniveauet er i disse systemer - kan det betale sig at købe bedre køler/blæser, kom evt med eksempler? Vil helst gerne have lav støjniveau til en fornuftig pris.
...og opstår der flaskehals effekt i systemet?

http://www.t-data.dk/shop/productinfo.asp?id=345
Processor Intel Pentium 4 2667MHz 533FSB
Bundkort ECS P4S5A
Ram 256 DDR
Grafik GeForce FX5200 128MB
TV-Out Ja
Harddisk 80gb 7200RPM Maxtor fluid
Netkort 10/100 Mbit RJ45 integreret
Lydkort Onboard AC´97
Diskdrev 3,5" / 1,44 MB
Cddrev 52x Cd
Keyboard Standard tastatur PS/2
Mus Scroll PS/2 Mouse
Kabinet 300W ATX midi m/ 2xUSB2.0 i fronten
Software Drivere, Anti virus
Garanti 24 måneders reklamationsret
AGP Ja
+ ekstra ram til 512 DDR  kr. 369,00 DKK
Ialt        4.694,00 DKK

http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=5110&ID=4
Processor Intel Pentium 4 2660MHz FSB533Mhz
Bundkort ECS P4S5A USB 2.0
Ram 512, DDR-SDRAM PC3200
Grafik AGP 128MB GeForce FX 5200 tv-out/DVI
Harddisk 80GB fluid 7200 rpm
Netkort 10/100 Mbit
Lydkort AC 97,3D 16bit
Speaker 120Watt
Diskdrev 1,44MB 3,5"
Cddrev 52x cdrom
Keyboard Windows tastatur
Mus Scroll mus ps/2
Kabinet ATX Miditower, 300 Watt PSU,Low Noise
Garanti 2 års Reklamationsret, CE & EMC godkendt
Leveringstid 1-2 Hverdage
Pris med moms 4.695 kr.

Vil købe en ekstra combi CD-brænder/DVD til ca 500 kr, så computer kan anvendes som DVD-afspiller koblet til TV. Computer skal bla bruges til film og musik, diverse prgrammer og en sjældent gang spil.

Har et Creative SoundBlaster Live lydkort (købt år 2000 til ca 500kr), som jeg håber kan genbruges her.

Skal desuden også købe skærm (til ca 1000 kr, 17"), men synes ikke at det kan betale sig at købe det samlet... har jeg ret??

Har I andre forslag, er de velkommen.

Puuuhhhaaa... det var mange spørgsmål. Håber at få svar på dem alle :-)
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 22:41 #1
Grafik GeForce FX5200 128MB:  Larmer en del

Harddisk 80gb 7200RPM Maxtor fluid : Vælg en Seagate istedetfor. Maxtor larmer meget
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 22:42 #2
Har et Creative SoundBlaster Live lydkort (købt år 2000 til ca 500kr), som jeg håber kan genbruges her.

Kan det godt men det kræver bare en patch hvis det skal virke sammen med xp
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 22:44 #3
Ellers er det to okay pc'ere!

Der har været meget snak om ECS og deres ustabilitet, men det er ved at være old news! Deres første kort havde ganske vist en del problemer, men de er rettet. Kan kun sige ok til disse comps!
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2003 - 22:46 #4
ird taler du med dig selv eller hvad!!!
Avatar billede rafan Nybegynder
18. september 2003 - 22:47 #5
OK

Opstår der flaskehals-effekt?? Kan jeg feks købe en langsommere processer uden at det kommer til at betyde det store??

Havde desuden tænkt at OC engang i fremtiden. Er det bedst med P4 FSB 400 eller 533 MHz??
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 22:47 #6
hvad mener du???
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 22:47 #7
Til OC vil jeg ikke tilråde ECS! Har venner der gør i den slags, og ved fra dem at ECS ikke er det bedste til formålet
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2003 - 22:49 #8
Det er da pænt af dig at du vil forære rafan et SoundBlaster Live lydkort eller har jeg misforstået hvad du mener med at du håber at det kan genbruges her
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 22:51 #9
"Har et Creative SoundBlaster Live lydkort (købt år 2000 til ca 500kr), som jeg håber kan genbruges her" Skulle have været ment som et svar på hans spørgsmål!!
Avatar billede rafan Nybegynder
18. september 2003 - 22:54 #10
Er det fint at koble den til TV som DVD-afspiller??
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 22:55 #11
Tak for point!

bufferzone>> skulle jeg lige hakkes :-)
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 22:55 #12
Der må jeg melde pas sorry
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2003 - 22:58 #13
jeg synes bare det så lidt pussit (hvordan hel.. staver men til det) ud. Beklager mit svar, det skulle selvfølgelig have været en kommentar
Avatar billede rafan Nybegynder
18. september 2003 - 22:58 #14
Ville godt nok kun havde givet halvdel af point i første omgang, men det mislykkes. Håber derfor alligevel at du svare på de sidste spørgsmål :-)
Avatar billede rafan Nybegynder
18. september 2003 - 22:59 #15
Har du bedre forslag til blæser??
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 23:00 #16
Bufferzone>>Hvis du kikker i opretters spørgsmål, kan du se han spørger "Har et Creative SoundBlaster Live lydkort (købt år 2000 til ca 500kr), som jeg håber kan genbruges her"

Så ville jeg besvare det ved at skrive " Har et Creative SoundBlaster Live lydkort (købt år 2000 til ca 500kr), som jeg håber kan genbruges her"

Ja det kan det godt men det kræver en patch for at virke med xp!  Derfor svarede jeg sådan
Avatar billede rafan Nybegynder
18. september 2003 - 23:00 #17
...og evt flaskehalseffekt??
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2003 - 23:03 #18
OK, jeg plejer at pakke citeter fra spørgeren ind i <her står citatet>, det er der mange der gør her. Godt ord igen!!!
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 23:06 #19
Okay til vil jeg benytte mig af næste gang buffer :-)

Nej jeg synes ikke der er en flaskehals! I den øverste skriver du at der er mulighed for yderlige 512 Ram. Du har nok i 512.
Avatar billede rafan Nybegynder
18. september 2003 - 23:08 #20
nej ikke yderligere, men ialt til 512 DDR.

Hvad skal en god blæser til kabinet normalt koste??
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 23:11 #21
Avatar billede rafan Nybegynder
18. september 2003 - 23:15 #22
Mht tv-out fra GeForce, hvor pænt vil signalet blive på fjernsynet??
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 23:20 #23
Har jeg ikke erfaring med, men tror det er udemærkedet!

Man kan vist forbedre med bedre kabler tror jeg
Avatar billede rafan Nybegynder
18. september 2003 - 23:28 #24
@ ird; OK, Tak for hjælpen.

Hvis der er andre der har erfaringer med at bruge computer som DVD-afspiller, så vil jeg gerne høre nærmere, samt kvaliteten på TV-billedet fra TV-out signalet...
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 23:30 #25
Skulle det være en anden gang