Avatar billede razorjtr Nybegynder
18. september 2003 - 20:55 Der er 3 kommentarer

ADSL igennem SMC7004ABR for at spille Asheron's Call..

Hej alle,

Tak fordi I kigger her :)

Vi har lige fået internet via mit firma (ADSL 1024/512, DHCP assigned IP) og kobler op via en SMC 7004ABR router.
Jeg har hentet det nyeste firmware til den og kører som anvist DHCP assigned IPs på vores 2 computere.
Vi har spillet AC i en del år efterhånden og har kun haft problemer med Stofa og gameservers indtil vi fik denne opkobling:
Nu sidder vi så her med alle vores talenter og kan ikke logge på når vi er tilkoblet via den router.
Vi skal køre PPPoE og hvis vi ikke kobler routeren på  -altså kobler op direkte har én computer fin adgang og kan spille AC.
Når vi logger på via routeren bliver vi smidt af efter ca. 1-2 min.
Jeg har ledt på alle de sites jeg kender og har fundet en del svar på hvorfor vi nok bliver smidt af. Jeg har forsøgt mange ting og er nu ved at give op efter 14 dage uden AC (Hjælp jeg er addict :P)
SÅ nu siddder jeg her op håber en person her har den samme router og har 2 PC'er kobler op til AC :D - I wish!!!
Min kollega har forslået portforwarding, men dette understøttes ikke af SMC routeren - sådan som jeg ser det..

Jeg håber nogen kan hjælpe :)

På forhånd tak...
Avatar billede kenp Novice
18. september 2003 - 20:59 #1
hvorfor skulle den ikke understøtte portforwardning! (virtual server)

ellers kan du vel under det andet punkt som vist nok hedder trigger et elelr andet så burde du den vej kunne få skabt forbindelse så du kan køre spillet!
Avatar billede razorjtr Nybegynder
18. september 2003 - 21:07 #2
Jeg har forsøgt med at sætte vores IP ind under denne Vitual Server, men hvad er forskellen på Private Port og public port.
Hvis fx. jeg skal bruge port 9000 til min PC og 9001 til min kones?
Dette har jeg sat op under AC settings - og jeg bliver stadig smidt af :(
Avatar billede kenp Novice
18. september 2003 - 21:20 #3
public port er f.eks. det spillet skal bruge for at køre ude fra og ind!, privat port er det som du vil have det til at køre på internt. netop f.eks.

at spillet køre på port 8000 som standart! men du har ændret dte til at køre på port 7000 så er 8000 public og 7000 intern.