Avatar billede carlos_dk Nybegynder
18. september 2003 - 20:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Endnu et "Ny computer" spørgsmål.

Er på udkig efter en ny PC'er.

Har fundet frem til denne hos computercity.dk:

Micromaxx Model 17
ATHLON 2600+
512 MB DDR RAM (PC 2700)
120 GB HARD DISK (7200 RPM)
128 MB nVidia GeForce4 TI 4200
DVD DREV 16X48X
CD-RW 52X24X52X
56 K MODEM
10/100 LAN
FIREWIRE IEEE 1394
CONNECT XL
MULTICARD READER
WIN XP HOME

Til 6999;-

Er den ok til prisen?

Har også set på denne:
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5745&vare_id=283501
Men den har ikke brænder.

Men kender intet til firmaet. Kan man stole på dem? Nogle erfaringer?

Er der andre i samme pris klasse, som jeg bør se på?
Foretrækker at købe i en "rigtig" butik, da det vil være lettere at få den repareret, hvis det bliver nødvendigt. Vil dog overveje netkøb hvis tilbudet er godt. Ønsker ikke at samle den selv, men kan dog godt sætte fx brænder i.

Mvh Carlos

Ps Hvad betyder det + der nogle gange står efter cpu tallet? Fx 2600+
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 20:10 #1
Ps Hvad betyder det + der nogle gange står efter cpu tallet? Fx 2600+

Det er hertz på cpu'en

Jeg synes det er en fin pc!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. september 2003 - 20:12 #2
du kan få næsten den samme her til 5700,-
ok 80 gb hd..
http://www.pc-land.dk/sys_power_amd.htm

hastigheden på cpuén..O)
Avatar billede carlos_dk Nybegynder
18. september 2003 - 20:17 #3
ird: ved godt det er hertz, men hvorfor står der nogle gange et "+" efter?

bart: Bor i aalborg, så det er lidt for langt væk.

Men tak for jeres svar.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. september 2003 - 21:47 #4
man kan vel få sendt..??

xp 2600+ står for ..er det faktisk er en 2,083Ghz..

men amd kører med 64 bit..og intel kun med 16 bit..(mener jeg), og derfor er der en forskel.
Den maskine jeg henviste til har jeg selv testet, og den lavede lige under 12.000 point i 3D Mark se, kabinettet kunne dog vare bedre.Derfor andbefaler jeg den..O)
Avatar billede carlos_dk Nybegynder
18. september 2003 - 23:12 #5
Har lige fundet en ny.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=QOEfFRnnEhMfPSaNVkbc9BvDD_-JL9tCOAA=?ProductID=PrDD4QjoNHMAAAD3iCWNUqRV&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text

Sammenlignet med den jeg skriver øverst(Micromaxx Model 17), hvilken er så bedst? Denne har en Intel Celeron 2,5 GHz Cpu, den anden en ATHLON 2600+. Desuden har denne et ATI Radeon 9200 128 MB grafikkort, hvor den anden har 128 MB nVidia GeForce4 TI 4200. Ellers virker de rimelig ens. Er der nogen nævneværdig forskel på Intel Celeron og ATHLON?

Bart skriver at en 2600+ faktisk kun er en 2,083 Ghz. Kan jeg regne med at Intel Celeron 2,5 GHz faktisk er på 2,5 GHz eller....?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. september 2003 - 10:07 #6
det sidste først..ja (ca. der er næsten altid en meget lille udsvingning)

de nævneværdige forskelle er som sagt i mit tidligere indslag, men osse at amd bliver meget varmere.

check lige om grafikkortet er "låst"..hvis du overvejer at clocke, på et tidspunkt.

vil ikke sige andet om den nye pc end, at der er meget software med, det betaler du osse for.
har du noget du selv kan smide i , hd el cd-rom drev, ram el. lign. , vil du sparer en mas´. Go´ jagt....and hey..let´s be careful out there..:O)
Avatar billede daquar Nybegynder
20. september 2003 - 23:39 #7
bartfreak: Nej, med hensyn til Athlon CPU'er køres der stadig 32bit.

De er bare gået tilbage til den gamle "vores processor svarer til en 2600MHz intel, så derfor kalder vi den 2600+"

Her er et klip fra en artikel på www.tomshardware.com:
"AMD's Athlon-series of processors has been an excellent product since its first release in August 1999. However, as good as the K7-design might be, AMD started to suffer from the clock speed advantage of Intel's Pentium 4 processor. The majority of technologically less educated buyers wouldn't care for the fact that Athlon is able to do more work than Pentium 4 per clock cycle. Core clock was all that mattered to them, and while Intel sold Pentium 4 at 1.8 GHz, AMD had nothing 'faster' than its Athlon 1.4 GHz."
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:39 #8
bli´r det noget..hvad fik du købt..O)
Avatar billede carlos_dk Nybegynder
17. oktober 2003 - 00:59 #9
Købte Micromaxx Model 17 til 6999,- som står beskrevet i første indlæg. Må sige at jeg har været yderst tilfreds med den indtil nu. :)Der er fart på svinet. lol
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 14:49 #10
Mon ikke du snart får tid til at smide lidt feedback tilbage til os eller lukke tråden???
Avatar billede ird Praktikant
15. april 2004 - 14:01 #11
mon ikke her snart kommer lidt feedback omkring problemet eller evt en afslutning!
Avatar billede ird Praktikant
30. maj 2004 - 09:54 #12
Hallooooo
Avatar billede carlos_dk Nybegynder
30. maj 2004 - 12:51 #13
Var ikke klar over jeg skulle afmelde tråden. Beklager.