Avatar billede acidrunner Nybegynder
18. september 2003 - 20:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan afkoder jeg Decss

Hej Eksperten.dk
Jeg har lige erhvervet mig en Philips DVD-Recorder model DVDR 75, og nu er mit store spørgsmål.....er der ingen mulighed for at undgå Decss kodningen.....??? Macrovisionen er jeg kommet udenom men kan ikke få DVD optageren igang når jeg starter den anden DVD-afspiller....

Mit problem ligger i at jeg har filmet min datter på S-VHS Kamera og lagt det over på en CD-RW, hvor det skulle have været lagt over på en DVD-R, og hele problemet er at jeg har slettet videobåndet.....

Håber I kan hjælpe mig....

Mvh. K.D.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2003 - 22:53 #1
Hvis du har lagt filmen over på CD, så er den da ikke kodet med CSS.
Hvordan har du lagt det på den CD ?

DeCSS er et program til at fjerne CSS koden fra DVD film, som forøvrigt ikke er lovligt med henblik på at lave en kopi.

<klip>

CSS

Content Scrambling System. Prioprietary scrambling system for video DVDs. Designed to stop people from making copies of DVDs, most commercial DVDs are encrypted using CSS. During playback, DVDs are then decrypted on the fly. Only parts of the DVD are encrypted (for instance all IFO and BUP files are not encrypted, and VIDEO_TS.VOB often isn't encrypted either) and the encryption scheme is rather weak and was quickly defeated. If you want to know what CSS does, insert a DVD video disc into your PC, start playing the disc using a software DVD player, then close the player. Now copy a 0.99GB VOB file from the disc to your harddisk and try to play back that VOB file in your software DVD player. You'll see a lot of funny colored blocks all over the picture making the movie unwatchable. But you'll also see parts of the movie (the parts that are not encrypted).

</klip>

Du må prøve at forklare det lidt bedre, for hjemmevideo + CD-RW + DVD-R + DeCSS hænger ikke rigitg sammen i mine øre....
Avatar billede acidrunner Nybegynder
18. september 2003 - 23:35 #2
Når jeg trykker play på den DVD afspiller der skal afspille, så går DVD optageren i STOP, og den skriver COPY PROTECTED......hvordan undgår jeg dette....???
MvH K.D
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2003 - 09:34 #3
Prøv at ligge det der ligger på din CD ud på din harddisk, og brænd det derfra på din DVD
Avatar billede acidrunner Nybegynder
20. september 2003 - 08:25 #4
Det kan jeg ikke da det nu ligger på en DVD+RW og jeg har intet DVD drev i min computer, har både prøvet via phono stikkene foran osv, og så længe det er fra analoge kilder, så kan den sagten optage, men er det så fra enten min PS2 eller min qanden DVD afspiller, ja så skriver den "COPY PROTECTED"
Hvis jeg imorgen skal ud at købe en Macrovision & Decss fri DVD afspiller, hvad skal jeg så købe....? Bare hvis der var nogen der havde nogle gode erfaringer.... :o)
Hygge!
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2003 - 09:50 #5
Nu er jeg altså lidt forvirret...
først skrive du:

<klip>
Mit problem ligger i at jeg har filmet min datter på S-VHS Kamera og lagt det over på en CD-RW hvor det skulle have været lagt over på en DVD-R
</klip>

Og nu ligger det på en DVD+RW.... ???

Hvis ikke du har et DVD drev, hvodan har du så fået det ned på den DVD ???

Og så skal vi lige ha' styr på en ting....

DeCSS er et program til at afkode CSS koden, og ikke et kodningssystem.
CCS er en kode som ligger på .vob filerne på en DVD skive, der gør at hvis du bare kopiere .vob filerne, og prøve at afspille dem, får du et meget grimt billede.
Derfor findes der ikke noget der hedder en CSS-fri afspiller - alle afspillere kan afspille DVD film med CSS.

Hvis du har en skive som er kodet med CSS, så SKAL du ha' et DVD drev i din PC, og et program som kan rippe den. (f.eks. DeCSS).

Det der også forvirre mig, er at alt dette her handler om hjemmevideo, og så er CSS slet ikke med inde i billedet.
Avatar billede acidrunner Nybegynder
20. september 2003 - 11:23 #6
Jeg undskylder selvfølgelig min "rodede" spørgsmål....men prøver lige en gang mere.... Jeg har intet DVD eller DVD brænder drev i min pc'er. Men har en Philips DVDR 75. til tv'et..... Mit problem er derefter, da jeg "lige" skulle afprøve DVD optageren for første gang var det jo meget tilforladeligt at lægge sit hjemmevideo over på en cd....så det gjorde jeg via phono bøsningerne på DVD optageren, og valgt CAM 1, og så var det bare at kopiere løs....senere finder jeg ud af at jeg havde brandt det på en DVD+RW hvilket jo var helt galt i mine øjne, derfor vil jeg gerne have det lagt over på en DVD+R skive, men det kan bare ikke lade sig gøre....jeg har prøvet at tilslutte DVD afspilleren på samtlige mulige måder, men lige meget hjælper det....."Copy Protected" står der, selvom det faktisk er min egen "hjemmevideo", og det synes jeg stinker for at sige det pænt. Har så fået fortalt at en DVD afspiller med navn Nautinus, eller sådan noget, hverken har Macrovision eller Css og er for den sags skyld også kodefri....passer det, for så er det jo bare sådan en jeg skal have købt mig da jeg gerne vil undgå at købe DVD brænder + drev til pc'er....
Håber det har hjulpet lidt på min ellers så "forvirrende" besked/spørgsmål. :o)
Mvh. K.D.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2003 - 11:37 #7
Dvs. når du afspiller din DVD+RW på din DVDR 75, så siger den Copy Protected ?

For at få det lagt over på en DVD+R, skal du jo ha' lagt indholdet over på et midlertidig medie, f.eks. en harddisk., og derefter tilbage på din DVD+R.

Det tror jeg kun kan lade sig gøre med en PC m/ DVD drev+brænder og det rigtige software.
Kan ikke lige se nogen anden løsning på det.... desværre.

Og forresten - du har selv nuppet de 100 point :o)
Avatar billede acidrunner Nybegynder
20. september 2003 - 11:52 #8
Hej igen.
Nej det vil sige at når jeg kommer den DVD+RW skive i som jeg har brandt, kommer den i DVD afspilleren, i dette tilfælde en PS2 med chip, og gør optageren klar i REC PAUSE, så ligeså snart jeg trykker play på PS2'eren så skriver Optageren bare "COPY PROTECTED" men ellers er vi nået til enighed....
Hvis så jeg skal ud at investere i DVD brænder til pc'er, er der så noget specielt mærke at foretrække....? Jeg tænker på at Computer City i øjeblikket har en Lite-On DVD brænder til 999 kr....
MvH. K.D.