Avatar billede kennis16 Nybegynder
18. september 2003 - 16:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Router problemer

Kære eksperter

Jeg har en Cisco router som går ind og blockere når jeg vil spille spil over nettet og jeg kan heller ikke connecte til MIRC

mvh Kenneth
Avatar billede clausb Nybegynder
18. september 2003 - 16:14 #1
Har du evt. en konfig ??
Avatar billede sukos Juniormester
18. september 2003 - 16:14 #2
Du skal nok ind og åbne for den port som skal bruges, for at du kan spille?
Avatar billede sukos Juniormester
18. september 2003 - 16:14 #3
Hvilken cisco?
Avatar billede kennis16 Nybegynder
18. september 2003 - 22:44 #4
Jeg kan ikke komme ind og åbne porte fordi at det er min mors arbejde som betaler internettet så routeren står derinde...
Avatar billede kelmek Nybegynder
19. september 2003 - 08:36 #5
ehm - hvad er dit spørgsmål så? Om der er nogen der vil bryde ind på din mors arbejde, og omkonfigurere routeren.... for 200 point? :o)
Avatar billede kennis16 Nybegynder
19. september 2003 - 10:55 #6
hehe jamen er det den eneste udvej? :)
kan man ikke få et program som man kan åbne porte med eller noget!!!
Avatar billede matic Nybegynder
21. september 2003 - 00:29 #7
Det lydder somom det er en internet forbindelse der bliver routet igennem din mors arbejde først og ud igennem deres firewall til nettet

så problemet ligger sikkert også i deres firewall plus jeg vil råde dig til at få afklaret om det er iorden at bruge det til privat brug da det ellers kan blive fyrings grund :o)
Avatar billede lelgaard Nybegynder
06. oktober 2003 - 08:36 #8
Du må da have en lokal router også, hvis du har mere end en PC tilsluttet.
De fleste installationer kører med VPN til firmatrafik og Internet direkte.
Så det er ikke sikkert at al trafik går ind over firmaet.

Hvis der var et program man bare kunne åbne porte med, ville hackerne jo have det for nemt:)
Avatar billede kelmek Nybegynder
06. oktober 2003 - 08:43 #9
Selvom der står en lokal router, tror jeg ikke arbejdspladsen bliver ovenud lykkelige, hvis der bliver ændret i router/firewall konfig...

Jeg ved da at jeg ville få en hest på tværs hvis en af mine brugeres børn havde ændret i konfig'en, og lortet så ikke virkede bagefter....
Avatar billede jens_bach Nybegynder
13. maj 2005 - 21:03 #10
skal det ikke lukkes
Avatar billede jens_bach Nybegynder
16. maj 2005 - 15:55 #11
lukke tid