Avatar billede plus Nybegynder
18. september 2003 - 14:06 Der er 2 kommentarer

RPG multiplayer spil information!

Hej allesammen!

Hvis man skal lave et RPG spil, som lad os bruge Zelda som eksempel, hvilket programmering's sprog ville så være bedst?
Det skal være sådan at det skal kunne spilles DIREKTE over en hjemmeside (i browser) og have multiplayer funktion hvor folk kan se hinanden og snakke sammen!

Jeg har nu fået en masse bøger til rådighed:
C/C++ - Java - Flash MX osv.
Men ved ikke hvilken en jeg skal gå igang med for at skabe det jeg gerne vil?
Hva synes i ville være smartest?

mvh. Plus!
Avatar billede overchord Nybegynder
18. september 2003 - 14:12 #1
Hvis du skal koere det direkte i borwseren (hvilet lyder absolut vanvittigt for mig) bliver du noed til at formulere det i noget som kan koere som plugin over en webside.
Dvs Flash eller java.
Avatar billede plus Nybegynder
18. september 2003 - 14:41 #2
Ok tænkte på:
Er der ikke sådan en "engine" til java hvor du kan "se" hvad det er du laver og putte grafik ind? altså ligesom flash bare i java! eller SKAL man sidde og skrive hele koden uden at se på andet end text? - Håber du forstår :D