Avatar billede pedepede Nybegynder
18. september 2003 - 13:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift fra Quark til InDesign

Hej alle

Er der nogen, som har prøvet at skifte fra Quark til InDesign? Hvad er fordele og ulemper? Er der ting man skal være særlig opmærksom på? Kan InDesign imortere Quarkfiler? Kan InDesign gemme som webside? Og i så fald, hvor godt er resultatet?

Mvh
Peter
Avatar billede helmersen Nybegynder
18. september 2003 - 14:56 #1
Jeg har ikke brugt Quark, men ved at det nok er det meste brugte program.. på Mac vel at mærke.

InDesign mener jeg ikke kan lave HTML sider. Men InDesign er fedt nok til PC-brug. (Jeg er dog ikke super ekspert i det og kender ikke alle dets features).
Avatar billede civilized Nybegynder
19. september 2003 - 20:03 #2
InDesign er et meget stærkt program... Hvis du kender Illustrator så finder du mange af de samme funktioner i InDesign. Min holdning til Adobe Photoshop ha rlænge været, at alt kan lade sig gøre - det samme kan man sige om InDesign. Jeg har selv skiftet fra Quark til InDsign - og det har jeg ikke fortrudt. InDesign kan godt læse Quark filer - og viser med markeringer hvor der er eventuelle problemer med skrifttyper m.m. Desuden har det en ganske god Export funktion til web... Prøv lykken - du bliver ikke skuffet...
Avatar billede pedepede Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:20 #3
Takker!