Avatar billede h-w.dk Nybegynder
18. september 2003 - 13:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indstilling af grafik

Jeg har for nyligt købt en acer travelmate 242xce, og så vidt jeg ved, skulle den kunne køre 64mb ram på GFX kortet. På nuværende tidspunkt, kører den med 16mb, og jeg kan ikke finde nogle steder at indstille det.

Kan det være rigtigt??
Avatar billede overchord Nybegynder
18. september 2003 - 13:30 #1
Det er shared memory for Acers travelmate. Saa det er sikekrt i system settings for grafik eller for hver meget hukkommelse der skal afskrives under hardware acceleration
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
18. september 2003 - 13:34 #2
Lige nu benytter den 17mb, kan det tænkes at den automatisk regulerer det efter behov?? Jeg har tjekke hardware accelerationen, og den står helt i top...
Avatar billede overchord Nybegynder
18. september 2003 - 13:35 #3
Det lyder osm om den temmeligt sikkert auto-allokerer hukommelse til kortet. Hvad sker der hvis du f.eks proever ta afspille en video-fil i hoej oploesning?
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
18. september 2003 - 13:38 #4
hmm, prøvede lige med en film, og quake 3, det ænrede sig ikke....
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
18. september 2003 - 13:39 #5
Under noget intel grafik indstilling, skriver den at den benytter 17mb, og at der er 64mb ledigt til grafik.
Avatar billede overchord Nybegynder
18. september 2003 - 13:41 #6
Men Quak og filmen koerte ok eller hvad?
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
18. september 2003 - 13:44 #7
jaja, men det er egentligt lige meget. De skriver at den kan køre med 64mb, og så skal det kunne indstilles. Quake 3 kører nogenlunde, dog kun når jeg stiller grafikken meget ned.
Avatar billede overchord Nybegynder
18. september 2003 - 13:53 #8
ok mange systemer tildeler video-hukommelsen ved boot, fra en BIOS setting. Proev at se om du kan saette den til 64 i BIOS
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
18. september 2003 - 13:55 #9
har kigget :-( .....
Avatar billede razorjtr Nybegynder
18. september 2003 - 21:35 #10
Acers - bruger de ikke Intel chipset? Der er sikkert Intel Extreme graphics på eller sådan noget. Det er onboard grafik med mulighed for "udnyttelse" af op til 64MB RAM. Som h-w.dk siger allokerer den hvis der har brug for det og du har RAM at tildele. Hvor meget RAM har du i?