Avatar billede moneyman Nybegynder
18. september 2003 - 11:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

linier på langs

hejsa alle sammen

hordan gør man det på en nem og precis måde, at tegne linier vandret på 2 px, med 8 px mellemrum?
Avatar billede spe Nybegynder
18. september 2003 - 11:45 #1
Lave et dokument på 10 pixels i højden og 1 pixel i bredden med transperant baggrund.

Farv de to øverste pixels, vælg alt, vælg Edit>Define Pattern

Luk dokumentet og åben det du vil have vandrette linier i.
Vælg det område du vil have vanrette linier i, f.eks. Select All
Vælg Edit>Fill Vælg dit mønster som fyld.
Avatar billede moneyman Nybegynder
18. september 2003 - 11:53 #2
det ser ud til at hveranden bliver tykkere?
Avatar billede spe Nybegynder
18. september 2003 - 12:01 #3
Det bør den ikke. Er de også det hvis du zoomer ind.

Skærmen kan jo kun farve en skærmpixel eller lade være og har du lavet en 2 pixel høj streg og ser den i en zoomprocent hvor de 2 pixel kun fylder havl anden skærmpixel vil skærmen nogle gange farve 2 pixels og andre gange 1 pixel.
Avatar billede moneyman Nybegynder
18. september 2003 - 12:06 #4
Du har jo fuldstændig ret... ;-)

Tak for hjælpen
Avatar billede zhark Nybegynder
18. september 2003 - 12:13 #5
Lav det 10x10 pixel (forstør det nogle gange fo nemmere at arbede med det. Træk så en 2 pixel linie vandret NEDERST (for at få første linie 8 pixel nede fra toppen!
Select all/edit/define pattern og kald den evt. sort 10 så du kan finde den, så har du altid de linier som jo så evt. kan gøres mere gennemsigtige osv.