Avatar billede newbie.dk Praktikant
18. september 2003 - 10:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IBM bærbar, hvilken ville I vælge

Jeg skal have en ny bærbar.
Jeg kan vælge mellem IBM A og T serie. Hvilken ville I vælge?
A: http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/Current+Products?OpenAgent&brand=THINKPAD&series=THINKPAD+A+SERIES
T: http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/topsellers?openagent&brand=thinkpad&series=thinkpad+t+series

Overordnet kan man jo se at A er på 1,9GHz, har en 15" skærm, men vejer 3,2kg.
Avatar billede henriksr Nybegynder
18. september 2003 - 10:18 #1
svært at vælge når de begge er nogle dejlige bærebare.. Meeeen.. jeg ville jo nok tage T serien.. ikke alene er den mindst, men den har også bedre batteri tid samt laver vægt. Hvis dette er den eneste PC du får ville jeg dog nok overveje den anden Pga. den lidt større skærm, men de har begge 1024*768 så du får ikke en egentligt større skærm.

Mht de 1.9Ghz.. SO WHAT.. med mindre du skal sidde og arbejde i 3Dmax eller Autocad hvor grafiske udregninger kan trækket tænder ud så er det total lige meget.. en P3-400 er rigeligt hurtigt til din office pakke og dit mail program.. Bevars.. det er da rart med lidt fart over feltet, men spar evt på processor og få måske lidt mere ram :)

bare mine 2cp

-henrik
Avatar billede razorjtr Nybegynder
18. september 2003 - 21:16 #2
Nu vil jeg som sælger sige følgende:
- A serien er udgået fra IBM - du kan måske finde nogel restlagre, men den er som sagt ovenfor for tung og klodset.
- T serien er det yperste du finder inden for bærbare - når man snakker kvailitet. Titanium komposit er den lavet af - kun x serien og T serien hos IBM er lavet af dette materiale. Det giver en lav vægt og en super holdbar PC.
Hvis du vælger en model T40 fx. med en 1.3GHZ P-M har de ca. performance som en 1.8-1.9GHZ P4-M. Desuden benytter du den nyeste processor teknologi fra Intel = ca. 5.5 times batteri levetid og OK performance.
IBM benytter sig af Topseller modeller hver måned = god pris for en godt stykke hardware. se på: http://www.pc.ibm.com/dk/express.html - dind den model du vil have og check på EDB priser om du kan finde den billigere på et lager :)
Nyd den, når du får den :)