Avatar billede Morten Nybegynder
18. september 2003 - 08:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kriterier i forespørgelse fra formular

Hej

Jeg har følgende kode (brudstykke):

DoCmd.OutputTo acOutputQuery, strForespørgelse, acFormatRTF, "C:\BrevFlet.rtf"

Jeg vil vide hvordan jeg kan indsætte et eller flere kriterier i forspørgelsen strForespørgelse fra min kode/formular
18. september 2003 - 08:58 #1
i kriteriet for et felt i forespørgslen skriver du blot:
Forms![Navn på din formular]![Felt på formularen]
Avatar billede hittman Nybegynder
18. september 2003 - 09:40 #2
Det er rigtigt som thomasjeppesen skriver:
- Men den tager kun den eksakte indtastning.
F.eks. kan man skrive:
Like Forms![Navn på din formular]![Felt på formularen] & "*".
Her misbruges SQL lidt idet stjernen betyder alle poster hvis tomt felt !
Husk denne konstruktion hvis du har mere end et søgefelt på din formular.
Hvis ikke leder den efter poster med NULL værdier - og dem er der ikke mange af.
Point til jepsen !
18. september 2003 - 09:44 #3
Hittman-> Hvor arbejder du henne? (jeg spurgte også om dette i et andet spm, men det har du sikkert ikke set)
Avatar billede Morten Nybegynder
18. september 2003 - 13:25 #4
Okay jeg skal nok forklare mig lidt bedre så...

Jeg har en tabel med nogle numre - som jeg efterhånden som jeg render gennem en løkke skal indsætte i en forespørgelse... så jeg skal altså gøre det runtime fra min formular... et alternativ er selvfølelig at oprette et dummeyfelt hvori jeg indsætter numrene efterhånden - og så i min forespørgelse angiver formularfeltet... men...
Avatar billede Morten Nybegynder
26. september 2003 - 10:20 #5
o lukker o