Avatar billede prld Nybegynder
17. september 2003 - 22:07 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

firmware til NEC 1300

Hvis man opgrader firmwaren til 1.07 vil DVDen så kunne bruge flere forskellige Skiver F.eks princo, og er der nogen fare ved at gøre det. Jeg tænker på om DVDen kan tage skade, og om der er en bestemt måde at gøre det på, eller det kører måske bare af sig selv.Tak på forhånd
Avatar billede kriger Nybegynder
18. september 2003 - 07:50 #1
med den nyeste frimware skulle den kunne tage princo skiver og mange flere....
Jo der er altid en risiko at dit hardware kan tage skade af at du laver en firmware opdate, men den er meget meget lille.
Det er meget simpel at gøre
Avatar billede kriger Nybegynder
18. september 2003 - 07:55 #2
Du kan også gå ind på http://www.edbpriser.dk/ og finde din brænder der... og så gå ind i bedømmelsen af dette kort... her kan du læse hvad andre har skrevet om din Brænder.... og der er omtaler de også dit problem.....
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. september 2003 - 08:19 #3
Med mindr du er  temmelig dobbelttommelfingret, så skader en firmware update ikke, hvis du bruger den officielle firmware. Går det galt, så er dyret under garanti, og er det den officielle, så er du dækket.

Princo medier er generelt af temmelig ringe kvalitet, så hvis du er glad for dine data, så ville jeg  spytte den ekstra 10'er efter Verbatim's noget bedre medier. Vær også opmærksom på at NEC'en kun brænder princo's 4x som 2x, ret klogt efter min mening.

Hvis du er vild med billige medier, så er herrie's firmware nok et bedre  valg http://herrie.rpc1.org
Avatar billede prld Nybegynder
18. september 2003 - 09:29 #4
okay, jeg takker for hjælpen.