Avatar billede peter.simba Nybegynder
17. september 2003 - 19:54 Der er 23 kommentarer

hvordan laver jeg en vhs film om til svcd

jeg har et Geforce 4 ti4800se grafik kort, og en samsung sv-40xk video så har jeg et scart stik som jeg har sat i videon og i den anden ende et fono stik og et video out stik som jeg så har sat til et omfordeler stik som fulgte med mit grafik kort som kan sidde i  video stikket i mit grafik kort, men det funker ikke.
Kan det ikke lade sig gøre eller gør jeg det forkert....nogen bud
Avatar billede upaz Nybegynder
17. september 2003 - 20:01 #1
Det kan godt lade sig gøre!

Kan du se din skærm på fjernsynet?
Avatar billede ird Praktikant
17. september 2003 - 20:03 #2
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2003 - 20:15 #3
Hvad er det du vil ? se TV på din PC. Eller se PC på dit TV :o)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2003 - 20:20 #4
Go morgen - jeg skal vist lære at læse spørgsmålet - du vil selvfølgelig capture
Avatar billede peter.simba Nybegynder
17. september 2003 - 20:35 #5
nej upaz det kan jeg ikke men det er ikke helt sikkert at jeg har helt styr på det
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2003 - 21:23 #6
Du skal nok starte med at ha' noget billede på din PC.
Hørte der ikke noget TV software med til dit kort ?
Avatar billede peter.simba Nybegynder
17. september 2003 - 21:31 #7
kender du mit kort phatlasse....... det skal da kunne virke ikke også.
Avatar billede zenze Nybegynder
17. september 2003 - 22:54 #8
Er det et VIVO grafikkort, du har? Hvis det ikke er, så kan du ikke capture med det.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2003 - 09:09 #9
Nå, kan se at der er antennestik på dit kort. Så skal du simpelthen bare sætte antennestikket i kortet, på samme måde som du ville sætte det til dit TV.

Og så er det bare at komme i gang:
http://www.digitalempire.frac.dk/capture.shtml
:o)
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2003 - 09:12 #10
Der mangler faktisk lige et punkt i guide.

Under opsætningen, skal du huske at vælge:

Video -> Source. Her skal du vælge PAL, og TV-tuner.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2003 - 09:28 #11
Så fik jeg rettet det i guiden :o)
Avatar billede peter.simba Nybegynder
18. september 2003 - 20:37 #12
hej zenze ja det tror jeg det er ,jeg har i hvertfald noget (winfast myvivo edition) på min cd
Avatar billede peter.simba Nybegynder
18. september 2003 - 20:38 #13
phatlasse der er ikke antennestik på mit kort
Avatar billede zenze Nybegynder
18. september 2003 - 21:05 #14
Jeg har efterfølgende været ind hos Leadtech og kan se at dit grafikkort har VideoIn VideoOut - så den sideaf sagen er da i hvret fald i orden.
Jeg har selv et Leadtech Winfast A250 som er udstyret med samme features, men jeg har endnu ikke prøvet at anvende det til at capture med.
Har du installeret al nødvendig software til dit kort? - og har du de rigtige Y-kabel?
Avatar billede zenze Nybegynder
18. september 2003 - 21:08 #15
Sikke nogle fine slåfejl, jeg kan lave!
Har du checket om du optager PAL og ikke NTSC (amer. for Never The Same Color)?
Avatar billede zenze Nybegynder
18. september 2003 - 21:09 #16
... og så hdder firmaet Leadtek.
Avatar billede peter.simba Nybegynder
18. september 2003 - 21:15 #17
y-kabel ???? der fulgte etblåt babel med et rundt stik i den ende hvor der kun er et stik og der er ni ben i, i den anden ende splitter den ud i 2 stik hvor der sidder en lille "klods" på den ene står  der IN og på den anden OUT, på hver klods er et gult fono stik på hver og et sort stik med 4 små ben og et lidt større i bunden
Avatar billede zenze Nybegynder
18. september 2003 - 21:46 #18
Det er netop Y-kablet du beskriver dér. Du skal så sætte IN-stikket i en forlænger til dit SCART - og hvis dine indstillinger ellers er i orden og du har installeret MyVIVO software'n.
Husk også at sætte SCART'en på videoen til output, hvis du kan det. Ellers skal du have fat i sådan en fætter, som kan omkobles fra In til OUT.
Avatar billede zenze Nybegynder
18. september 2003 - 21:52 #19
De gule stik er S-video og det lille stik (som ligner et PS2 eller muse/keyboard) stik er composite.
Avatar billede peter.simba Nybegynder
18. september 2003 - 22:10 #20
nu har jeg indstalleret winfast PVR Application og den siger at den ikke kan finde nogen video capture device
Avatar billede peter.simba Nybegynder
18. september 2003 - 22:27 #21
phatlasse problemet er netop at jeg ikke kan få noget billede op på min skærm fra hverken tv eller video
Avatar billede zenze Nybegynder
18. september 2003 - 22:33 #22
Har du installeret Winfast WDM driver og MyVIVO application?
- checket dit scart stik om det er til output?- og om du anvender et af IN-stikkene på "klodsen"?
- dine indstillinger i MyVIVO applicationen om det er sat til PAL B (Denmark)?
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 08:21 #23
Ville være dejligt med god feedback!