Avatar billede vibe Nybegynder
17. september 2003 - 19:47 Der er 4 kommentarer

Bios opgradering fejler-

Hej Eksperter
Jeg har forsøgt at opgradere min bios med kommandoen
awdflash drvspace.bin /sn/py/cc. Det giver en fejlmeddelelse således " The program files BIOS lock string does not match with your system".
Jeg har så søgt på nettet for at finde en løsning og det skulle være at tilføje parameteren nbl til parameterlisten.
Programmet starter så fint op men begynder ikke at opgradere biosen. Lampen lyser bare på diskettedrevet men der sker intet. Det står sådan i lang tid 10 min.
Jeg kan godt boote almindeligvis bagefter så der er ikke noget ødelagt , men jeg vil jo gerne have opgraderingsprogrammet til at virke.
Kan i hjælpe mig ?

Computer: AMD 1 GHZ athlon Thunderbird.
Bundkort Soltek 75KAV

Med venlig hilsen Christian Vibe
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 19:53 #1
Du er 100% sikker på det er den rigtige BIOS?
Hvilke filer ligger på den Bootdiskette?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 19:59 #2
Desuden er syntaksen forkert.
Det skal være awdflash biosnavn.bin /sn/py/cc
drvspace er en systemfil på bootdisketten.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. september 2003 - 20:00 #3
dumt spm..men du har pakket filen ud..?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. september 2003 - 10:31 #4
Her er bios'erne.
http://www.soltek.com.tw/English/download/S75KAV.html

Nyeste lader til at være: http://www.soltek.com.tw/downloads/bios/75kavq11.bin

Og jeg er helt enig med fromsej. Drvspace.bin har intet med en bios at gøre. Det er det der er dit problem.