Avatar billede rasmus55 Nybegynder
17. september 2003 - 15:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Citrix hjemme netværk

En af mine venner fantaserer om at opbygge et spilnetværk i hans lejlighed. Jeg har så hørt om Citrix's fortræffeligheder, og tænkte at det må da være en oplagt løsningsmodel?

Altså en motherfucker server til at afvikle spillet(behøver ikke være de nyeste super-avancerede spil, men f.eks duke nuke'em e.l.), og så ellers mere eller mindre afdankede pc'ere(200-400 mhz cpu'er er vel nok?) som tynde klienter.

Ville det kunne lade sig gøre?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. september 2003 - 15:44 #1
Nej, det er citrix ikke beregnet til.
Avatar billede rasmus55 Nybegynder
17. september 2003 - 15:49 #2
Ok, men ved du(eller andre) om der er et alternativ til at oprette netværket med individuelle installationer af OS, spil, osv. på hver enkelt maskine?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. september 2003 - 15:53 #3
Citrix er beregnet til 2d grafik, kontor applikationer og den slags. Det er ikke hurtigt nok til 3d, foruden at 3d jo skriver til skærmen igennem directx og opengl og dermed "forbigår" windows.

Ikke mig bekendt. Spil skal installeres på hver enkelt maskine og afvikles på denne. Det vil sikkert være muligt at installere spillet på et netværksdrev og afvikle det over netværk, men der bliver jo skrevet lidt i registreringsdatabasen, så du vil faktisk skulle instllere alligevel på alle maskiner. (hvis altså ikke det lykkes at isolere og trække de registry settings ud som spillet skriver)
Avatar billede rasmus55 Nybegynder
17. september 2003 - 16:01 #4
Damn, så må han(vi...) jo nok bare gå den slagne vej...8o)
Takker.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. september 2003 - 16:02 #5
Tjaa... ellers var det nu en god ide...
Takker for point :-)