Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
17. september 2003 - 15:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Counter-Strike server! Hjælp

Hej! jeg har tænkt mig at sætte en counter-strike server op på en 10mbit forbindelse(!). Hvor mange servere kan jeg køre på en maskine?? Og hvor stor skal maskinene være? MVH Thomas
Avatar billede staz Nybegynder
17. september 2003 - 15:15 #1
Det afhænger jo af hvor mange slots der skal være der på. Og hvordan du sætter maskinen op. Og hvilket OS du kører. Maskinen behøver ikke at være det største af det største, men en p4 ville nok være at fortrække =)

---- Staz ----
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
17. september 2003 - 15:17 #2
ok. men jeg har brug for at have så mange servere som muligt, med plads til 12 slots til hver.. hvad tror du?
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
17. september 2003 - 15:18 #3
VEd ikke hvad for et OS det kører bedst på.. har hørt at Windows 2000 server er rigtig godt, men hælder nok lidt til Linux
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
17. september 2003 - 15:19 #4
Kommer an på server specifikationer og O/S. Hvad er dine?
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
17. september 2003 - 15:20 #5
Ved ikke, det er ikke lavet endnu. Men det skal sættes op så det kører acceptabelt, da de skal bruges til klankrige hovedsageligt
Avatar billede staz Nybegynder
17. september 2003 - 15:23 #6
Hvis det var mig, så ville jeg kører det på en linux kerne. Så kører det noget mere stabilt. Men, det er jo med om du er familiær med det =)
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
17. september 2003 - 15:25 #7
hehe :) det er jeg ikke, men jeg kan nok få lidt hjælp. Hva tror du sådan en meget high-end server ville kunne trække?? Har tænkt på at det skal laves med dual xeon 2.2 en masse ram? og en scsi disk
Avatar billede staz Nybegynder
17. september 2003 - 15:29 #8
Den kan tage alt hvad din 10mbit server kan trække. Isør hvis det er en xeon. Men igen, jeg tror den bliver ustabil med så mange servern på og med windows.
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
17. september 2003 - 15:30 #9
ja okay. Det vil sige at hvis jeg sætter det op i Linux osv, vil jeg have mulighed for at drive 10 servere? Alle servere vil heller ikke blive brugt på samme tid
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
17. september 2003 - 15:32 #10
Hmm hvis vi nu forestiller dig at du har, lad os sige, en server med følgende specs.

- CPU P4 3.0 C800 (ja den er dyr men det kræver det for at det kører 100% stabilt med Steam)
- 1024 MB ddr ram
Og en rimelig hurtig HD.

O/S i denne sammenhæng er ligegyldig, det er meget lidt forskel man mærker på de 2, det er først ved sikkerheden Linux kommer rigtig foran :).

Vil jeg sige du kan kører en 6-8 servere på hver maskine.

Ja maskinen bliver sikkert dyr, men det er prisen for kvalitet.

Mvh Sprekcer
- GameHotel.dk Admin ;)
Avatar billede staz Nybegynder
17. september 2003 - 15:34 #11
Nå, jamen du har sikkert mere styr på det en jeg har. Ved kun hvad jeg har hørt, så lyt til spr3kcer =)
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
17. september 2003 - 15:34 #12
Hov glemte lige :), ved 8 servere er det jo ikke sikkert linjen kan følge helt med, man de vi ligger inde med 1GBit er det ikke noget jeg kan sige med sikkerhed.
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
17. september 2003 - 15:35 #13
*da
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
17. september 2003 - 15:35 #14
hehe tak for hjælpen :) lige til sidst. VEd i hvad en server bruger af båndbredde i sekunden.. MAKS.. med 10 spiller?  Tak for svarene :)
Avatar billede thomas_b_ Nybegynder
17. september 2003 - 15:40 #15
Dvs der skal være 1Gbit til hver server?
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
17. september 2003 - 15:54 #16
Nej nej, det jeg mener er at jeg ikke har haft mulighed for at se om en 10MBit kan trække 8 servere.

Ved 50 servere fuld belastet bruges der ca. 80 MBit/ps. Men dette er kun teoretisk set. Og i praksis kan tallet værer en del højere.

Men jeg vil da skyde på at 10MBit et nok til 8 CS servere.