Avatar billede rumagentspiff Novice
26. december 2000 - 19:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

divx

ja nu er jeg her igen

hvorfor er det at mine divx film hakker når de afspilles, min hd har været igennem en komplet defrag, og alt skulle være iorden
mit system er:
k7 700
asus k7v
196mb ram
17gb hd
tnt2 32mb med tvud(som bruges når filmen ses)

Avatar billede okay Nybegynder
26. december 2000 - 19:28 #1
det samme problem her, jeg skiftede til min 1GB, og det kørede godt, men med min 4,3gb gad den ik...ved ik hvorfor..
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 19:31 #2
har du hentet det nyeste codec ? Det skal du !!!! Hvilket styresystem bruger du ? har samme frafikkort som dig .... jeg har færre ram og mindre cpu og mindre hd så virke skal det !
Avatar billede rumagentspiff Novice
26. december 2000 - 19:33 #3
jeg bruger win 98
hvor ligger det nyeste og bedste codec
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 19:36 #4
her kan du hente dem :

http://divx.ctw.cc/index_main.html
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 19:38 #5
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. december 2000 - 19:42 #6
Ellers er en mulighed BSPlayer. Bruger det selv da nogle af mine egne DivX hakker som ind i helvede på MSMP.
www.geocities.com/wickedworlds
Avatar billede maxburner Nybegynder
26. december 2000 - 21:07 #7
http://www.eksperten.dk/spm/38145

Det er svært at undgå hak i divx film, det kommer nemlig også an på hvorden de nøder har pakket filmen og med hvilket program..

De fleste film jeg har fået fat i hakker næsten ikke..

Gode råd fra mig...
Divx 3.11alpha - er godkendt som divx codex..
Media Player 6.4 samt Windows Media Tools 4.0 installeret.
Lad være med at kører Media fuck ver. 7.0.
Undgår at kører alt for mange baggrundsprogrammer som bruger din HD..
Prøv at investeret en harddisk med god rate .. 7.200 og 2MB cache..
Hvis muligt SCSI...-
Lad være med at have kun en Partition altså kun C:. Lav D og E evt... hvor du kan bruge E: kun til video...
Ordentligt Grafik kort ville også være fint.. sås0m Matrox G400Max Dual Head.
Win98 SE - er fint... der er jo ikke andet..

Hvis muligt skift Operativsystem til nogen mindre CPU krævende.. *GGGGGGGGG*

Jeg håber at det har givet nogle tips til læssere..

Maxburner
Avatar billede maxburner Nybegynder
26. december 2000 - 21:13 #8
sidste ting .. husk at slå din Harddisk DMA til hvis du har ultra33 eller 66 under: System.
Enhedshåntering.
  +----DiskDrev
      +-------( din harddisk - dobbeltklik )
            +----- (under egenskaber trykker du \'indstillinger\')
                  +----- [ ]DMA  - trykker du så der kommer valgt flag på DMA.

Og så ok.. og ud.
Avatar billede matrix25 Nybegynder
27. december 2000 - 19:18 #9
hvis du slår dma til i windows skal du huske
at købe de kabler der skal bruges
ide kabel fra motherboard til hardisk
kablet heder udma 100
det koster cirkus 200 kr det bliver lavet af sandberg
Avatar billede maxburner Nybegynder
28. december 2000 - 16:37 #10
Kun hvis det er 66 eller 100 ikke 33..

og i øvrigt så har vi testet disse dma på arbejde.. og der er næsten ingen forskel på hastigheder...
Avatar billede dreadworg Nybegynder
28. december 2000 - 16:56 #11
Kan kun værer ening med maxburner, jeg mærker ikke selv nogen som hastighedsforandring af at smække det til...
Avatar billede kjalle Nybegynder
28. december 2000 - 17:01 #12
hvaaa har du fundet ud af noget så ?
Avatar billede rumagentspiff Novice
03. januar 2001 - 21:07 #13
nej der er sk. ikke rigtig noget der hjælper . så jeg convertere nok mine divx´er tilbage til vcd, så kan min dvd i stuen også tage dem
Avatar billede maxburner Nybegynder
03. januar 2001 - 21:40 #14
Husk at der kan ikke være så meget på en CDrom, som DVDrom...

Men du kan sagtens brænde en MiniDVD format som kan afspilles på DVD afspiller.. har jeg læst et sted at det kan ladesig gøre...
Avatar billede rumagentspiff Novice
26. januar 2001 - 17:10 #15
ok tak for hjælpen jeg vil prøve lidt forskelligt
Avatar billede matrix25 Nybegynder
27. januar 2001 - 17:49 #16
prøv at sætte dit grafkort til 16bit istedet for 32 bit