Avatar billede nightowl24 Nybegynder
17. september 2003 - 12:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke længere gå ind på en bestemt side.

Hejsa

Jeg har efter en installation af windows Xp problemer med at komme ind på denne side.

https://ns.struer.net:8443/

Der kommer simpelthen intet frem når jeg går ind på den.
Kan det skyldes nogle indstillinger i browseren?

mvh. BB
Avatar billede aridian Nybegynder
17. september 2003 - 12:17 #1
måske du har Win XP´s indbyggede firewall eller en anden du selv har installed active ? ser ud til den side køre på port 8443 , så enten skal du åbne for den eller også disable din firewall.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 12:20 #2
Der kommer et "Sikkerhedscertifikat er ikke godkendt" her, men jeg kan godt komme videre.
Tjek din klassificerede zone, om siden optræder der.
Funktioner=>Internetindstillinger=>Sikkerhed=>Klassificerede websteder=>Websteder
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
17. september 2003 - 12:23 #3
Windows indbyggde firewall er slået fra og jeg den anden jeg har er disabled.

Siden var ikke ind i klassificerede zoner, jeg tilføjede den men det ændrede ikke ved noget.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 12:26 #4
Du skal ikke tilføje den, så kan du ikke komme ind på den via links, kun ved at skrive den ind i adresselinien.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
17. september 2003 - 12:27 #5
Har fjernet den igen
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 12:27 #6
Avatar billede aridian Nybegynder
17. september 2003 - 12:27 #7
du skal ihvertfald ik smide den ind i klassificerede zoner.

Vil tro det måske er din anden firewall der fucker i det selvom du siger den er slået fra, måske prøv at uninstall den og se, ellers ved jeg det ik sorry.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
17. september 2003 - 12:28 #8
fromsej, det link gav samme resultat
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 12:32 #9
Beklager, så har jeg ikke flere bud, men der kommer nok en af hajerne senere med løsningen.*S*
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. september 2003 - 12:44 #10
du skulle vel ikke have sat IE op til at køre igennem en proxy?
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
17. september 2003 - 12:47 #11
Sørme så...

Nu virker det, smid et svar hvis du vil have point :)
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
17. september 2003 - 12:48 #12
Du må også gerne komme med en forklaring på hvorfor det ikke virker når man kører igennem en proxy
Avatar billede aridian Nybegynder
17. september 2003 - 12:49 #13
pga proxy´en nok ik har åben for 8443 porten.
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. september 2003 - 12:49 #14
ok =)
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. september 2003 - 12:51 #15
og .. ja som aridian siger så er det ikke sat op til det.. men det kan du sikert fix hvis du har adgang til den selv