Avatar billede _krycek_ Nybegynder
17. september 2003 - 10:51 Der er 13 kommentarer

cisco router 667

hejsa.

Hvilken port bruger cisco router 667 til at telnette på, hvis jeg skal komme i kontakt med den fra en anden computer f.eks. på arbejdet. Jeg ved den bruger port 23 lokalt, men hvilke en bruger den til fjernt?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. september 2003 - 10:55 #1
23023 på wan

MC
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
17. september 2003 - 11:00 #2
Jeg synes ikke lige det virker... Er du sikker på der ikke kan være andre? Jeg har nemlig gjort det før, jeg kan bare ikke lige huske hvilken port det var jeg brugte.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. september 2003 - 11:01 #3
Det er vel et sted et spørgsmål om opsætning, Jeg ved at den benyttes til Wan når man har Cybercity privat abb.

Jeg tror du skal ind og kigge din opsætningen igenem når du kommer hjem for at finde din exacte port

MC
Avatar billede riversen Nybegynder
17. september 2003 - 11:03 #4
det er også port 23, men det skal være enablet i routeren. Kan ikke huske om det er det som standard
Avatar billede riversen Nybegynder
17. september 2003 - 11:04 #5
cbos>sh telnet
TELNET Configuration
Currently Enabled
Currently accepts connections from any host
Currently uses port 23
Timeout is set to 300

læg mærke til linien med "accepts connections from any host".
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
17. september 2003 - 11:09 #6
port 23 er lokalt... Den er nemlig også enabled. Jeg må bare hjem og kigge engang. Det kunne bare godt være at der var en som vidste :)
Avatar billede riversen Nybegynder
17. september 2003 - 11:10 #7
nej, det er også port 23 globalt med mindre du selv har lavet noget nat også.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. september 2003 - 11:11 #8
jeg kører det selv på den måde, så det er sådan.
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
17. september 2003 - 11:11 #9
ok
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
17. september 2003 - 11:12 #10
Det forstår jeg bare ikke noget af.... men hvad fanden, jeg må hjem og undersøge det.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. september 2003 - 11:13 #11
hvad er det du ikke forstår? hvis den kun accepterer forbindelse fra en lokal host...altså inde fra dit LAN er det jo logisk nok, du ikke kan telnettet fra eksterne hosts. En firewall der blokerer kan også være årsag.
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
17. september 2003 - 11:15 #12
jeg mener bare ikke den kun er sat til at kunne acceptere lokale hosts. Det er det jeg synes er underligt.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. september 2003 - 11:16 #13
ok, det kan du så lige tjekke. Jeg har selv haft lidt problemer her på det sidste, siden CC har pillet ved min forbindelse.