Avatar billede hclausen Nybegynder
17. september 2003 - 08:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

outlook hænger, ved åbning af mails

hej, jeg har et nogle outlook der hænger når man åbner, besvarer, videresender, eller laver en ny mail. Dvs. maskinerne hænger (læs; der kommer timeglas og ved ctrl. alt del. får man blå skærm) så snart man åbner et ekstra vindue i outlook. Har på fornemmelsen at McAfee har opdaget en virus og fjernet noget systemfiler, men er ikke sikker.

Nogle af de fejl der kommer:
Ddhelp der er opstået fejl i programmet.
Alvorlig undtagelse 0E ved 24x:BFF9DFFF.
Outlook forårsagede en generel beskyttelses fejl i modul- user.exe på adressen 0003:00003987
winspool.drv Iexplore sidefejl

indtil videre er der 4 maskiner på netværket der laver denne fejl. Jeg har scannet for virus, men ikke fundet noget. Alle bruger WIN 98SE
har haf afinstalleret outlook og geninstalleret uden resultat.
pst filerne kan inlæses og anvendes på maskiner der ikke er omfattet af denne fejl.

Please help.

venlig Hilsen
HClausen
Avatar billede kometh Nybegynder
17. september 2003 - 09:09 #1
Har haft samme problem. Skiftede dog til XP. Men prøv at køre sfc.exe, som tjekker om alle systemfiler er intakte. Start->Kør->sfc.exe
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. september 2003 - 09:17 #2
jeg rodet lidt rundt efter en mulig løsning..
Jeg tror du skal geninstallere din printer, som sikkert er på netværket.
Fordi programmet laver denne fejl, når det mangler nogle systemfiller.
Så den leder efter nogle, derfor hænger det..
Avatar billede hclausen Nybegynder
17. september 2003 - 10:01 #3
tak for indlæg, har prøvet sfc.exe , ingen resultat. Ej heller printer.
-kometh, ved du hvad det var der startede det hos dig ?
Avatar billede kometh Nybegynder
17. september 2003 - 10:26 #4
Det kom lige pludselig uden at jeg havde installeret eller opdateret noget som helst.

Pøvet noget engang med at slette de filer som outlook bruger til at holde styr på den lokale bruger. Kan ikke lige huske om det var det, men det er ikke "farligt".

Søg i Stifinder efter filer med *.dbx endelser. Omdøb de eksisterende til _old og start outlook igen, så opretter den automatisk nye. Hvis det ikke virker slet de nye og døb de gamle tilbage.
Avatar billede mile Juniormester
17. september 2003 - 11:09 #5
Prøv at slette brugerprofilen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. september 2003 - 11:43 #6
Du må altså også lige tjekke for spyware, for der kan godt ligge noget her som får din maskine til at hænge. Spyware er blevet et alvorligt problem efterhånden. http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm her til venstre ligger X-cleaner som i løbet af få sek. kan tjekke maskinen for spy. Prøv de så vi kan udelukke at det er dit problem, eller det modsatte.
Avatar billede kometh Nybegynder
17. september 2003 - 12:46 #7
Fandt lige dette i en user group:

****
If you are using Norton Antivirus (NAV) I may have a fix
for you.  Another user that was having the same problem
solved the problem by doing the following:

1) go into Outlook and click Work Offline
2) exit Outlook
3) Turn off auto-protect in Norton
4) enter Outloook
5) Turn on auto-protect in Norton
6) Click off Work Offline in Outlook.

I took this a step further and unistalled NAV and then
reinstalled it. The problem has not reappeared.

*****

Eller dette:

******
Try starting Outlook once with the /safe command line switch for example
from the Start > Run > type
"c:\Program Files\Microsoft Office\Office\Outlook.exe" /safe with the quotes
and the space before the forward slash.
Note your path to outlook.exe may be different.
If Outlook starts this way then the most common causes for the locking up
are:

1.    Corrupt messages in your Inbox.
2.    Corrupt or damaged Toolbar.
3.    Damaged view.
4.    Add-in causing the error.

Resolution
For No.1 remove the first or last message in your Inbox depending on how you
sort the Inbox.

If it is No 2 then renaming outcmd.dat (with Outlook closed) should clear
the toolbars,
search your hard drive for a file called outcmd.dat and rename it to
outcmd.old then start Outlook
(if this doesn't cure your problem then you can rename the file back to
outcmd.dat and regain any
customization of the Toolbars).

For No. 3 the running  the /cleanviews command line switch will reset all
views to default for example from the
Start > Run > type "c:\Program Files\Microsoft Office\Office\Outlook.exe"
/cleanviews with the quotes and the space
before the forward slash.  Note your path to outlook.exe may be different.

For No. 4 go to Tools > Options > Other > Advanced Options > Add-ins and
uncheck all the add-ins.  Close and restart Outlook, then add the add-ins
one by one (closing and restarting Outlook each time) until you get to the
problematic add-in.  Depending on the add-in you may be able to remove it
completely via Add/Remove Programs in Control Panel and then re-install a
fresh copy.  If after a re-install you are still getting problems with the
add-in then uninstall it again close Outlook do a search for a file called
extend.dat and rename it to extend.old and repeat the installation of
the add-in.

*******
Avatar billede hclausen Nybegynder
18. september 2003 - 13:18 #8
Hej, tak for alle svar, mile- det var kanon og lige havd der skulle til. Jeg oprettede dog en ny bruger, satte den som default, genstartede, åbnede outlook og det virkede. Derefter markerede jeg den oprindelige profil som default, og nu kører alt som før. Tak.
/hclausen
Avatar billede mile Juniormester
19. september 2003 - 08:35 #9
Selv tak....