Avatar billede mr.gessle Nybegynder
06. september 1999 - 12:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jagten på den ultimative sequencer...

Jeg leder efter en ordentlig sequencer og eftersom at dem som findes til Windoze skodder for vildt, hvilket operativsystemet også gør tænkte jeg på, om nogle herinde kender til nogle ordentlige sequencere til linux som både kan køre i stereo, over 16 kanaler på samme tid og er til at finde ud af... Orv, det var hele 3 ting på én gang. Det går da virkelig ikke... Eller gør det?
Avatar billede beaviz Nybegynder
06. september 1999 - 12:41 #1
Du har selvfølgelig set på Logic til Windows, det er en ganske habil sequencer. Dog kender jeg den kun fra Mac, men windows versionen skulle også være ganske ok.
Avatar billede morgoth Nybegynder
06. september 1999 - 12:47 #2
Hej,

De bedste sequencere jeg har kendskab til der kører på unix platform er JAZZ sequenceren + koobase, men den er stadig skod i forhold til hvad der findes til windoze i øjeblikket, den nye cubase 3,7 sparker for vildt røv, ligeledes gør cakewalk 8.0.

Nu er situationen sådan at jeg til dagligt laver musik professionelt, og jeg hader windows, men bruger det desværre som en nødvendighed da der i øjeblikket ikke er noget der virkeligt rykker til linux, lidt tragisk for der kunne helt sikkert laves noget der både kørte bedre og mere stabilt, men tro mig det skal nok komme.

Hvis der er nogle guruer der sidder og mangler nogle gode ideer..... så lave en ordentlig sequencer til unix.

The penguins are here...... :o)

/MrG!
Avatar billede beaviz Nybegynder
12. september 1999 - 12:01 #4
Tag iøvrigt et kig på:

http://www.bright.net/~dlphilp/linuxsound/

en MASSE links omhandlende lyd/midi under linux
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. september 1999 - 10:46 #5
Jeg søger ikke en midi-sequencer eftersom at midi skodder. Jeg vil have en god gammeldaws tracker ligesom Octamed på den gode gamle Amiga...

Avatar billede morgoth Nybegynder
16. september 1999 - 11:12 #6
ahaaaa.... men så er det heller ikke en sequencer du søger :o) Men MIDI skoder helt sikkert ikke, kun hvis du ikke har noget "Gear" at gøre det med, hehe.

Men her er et par trackerfætre du kan kigge på.

Soundtracker til X :
http://www.soundtracker.org/
(Den rykker lidt røv) ligesom den gamle til Amigaen, der er lidt protracker over den. så kan den ligeledes læse MOD, XM.

Funktracker : http://www.downunder.net.au/~jsno/
Den her kunne godt være bedre, styrer desværre kun MOD format.

/MrG
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. september 1999 - 13:11 #7
Det var et sprog jeg kunne forstå.