Avatar billede hawkpapa Juniormester
16. september 2003 - 22:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter man sin HD så ALT er væk

Hej Alle

Jeg er ved at lave en pc for en kammerat, og skal formattere den. Det er gjort, så vil jeg ligge XP Pro ind den har han haft før. Nu viser det sig, at når jeg har installeret den nye version af XP, og den skal til at starte op, kommer den og vil have adgangskode. Det må være noget der ligger fra den gamle installation, for jeg har ikke sat nogen kode ind nogle steder. Jeg har installeret Xp mange gange; men dette her har jeg aldrig været ude for før. Findes der et program til at slette HD helt, for det ser ikke ud til at Format c: gør det.
På forhånd tak

Frank
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. september 2003 - 22:26 #1
Hej Frank, vi har allerede en ligende sprøgsmål kørende, se engang på..

http://www.eksperten.dk/spm/401973
Avatar billede peet-49 Novice
16. september 2003 - 22:26 #2
Du booter op på din XP, kører en installation, når der står repair osv., trykker du på ESC og trykker L for, at slette C: derefter trykker du O for, at oprette en ny partition, så formateres C: inden den nye installation starter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2003 - 23:25 #3
En format C: sletter alt på en partition.
Du har nok angivet kode under installationen,
Avatar billede cp1 Nybegynder
17. september 2003 - 02:58 #4
prøv commandoen format c: /u
Avatar billede xodeus Novice
17. september 2003 - 08:21 #5
Jeg har hørt om et værktøj ved navn /dev/et eller andet, som skulle sørge for at en HDD belv fuldstændig nulstillet! Er der nogle der kan fortælle mere?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2003 - 08:51 #6
Jeg har et specialværktøj til dette, der foretager en såkaldt "Governement Wipe". Her er tale om formatering efterfuldt af en total overskrivning af disken, dette foretages 7 gange i træk og tager ret lang tid.
Disken er ikke totalt slettet, data kan stadig findes frem hvis du har det rette værktøj til det, men det er typisk ikke noget almindelige mennesker ligger inde med, du skal have fat i Ibas eller lignende og det bliver dyrt.

Hvis du bor i storkøbenhavnsområdet, og har en disk du skal have wiped, så gør jeg det gerne for dig
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
17. september 2003 - 10:42 #7
hvis du skriver fdisk istedet for format, så sletter du fuldstændigt din harddisk
Avatar billede hawkpapa Juniormester
17. september 2003 - 16:41 #8
Peet 49 Dit svar lyder som om jeg kan finde ud af det. Jeg bor i jylland,så ellers tak for budet bufferzone ; ). John Stigers, jeg har ikke angivet nogen kode på noget tidspunkt, men tak for deltagelsen.
Lukker og håber det kører
Avatar billede peet-49 Novice
17. september 2003 - 16:45 #9
Takker for point, du må jo spørge igen, hvis der er noget, du ikke kan finde ud af.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2003 - 17:39 #10
Du er også velkommen til at sende disken hvis du vil, det koster jo ikke mig noget at have den sat til et par timer
Avatar billede hawkpapa Juniormester
17. september 2003 - 18:02 #11
Pænt tak, jeg afventer, det er ikke min disk, så hvis du ikke hører noget så glem det. Men tak for budet :))