Avatar billede pjuskebusk Nybegynder
16. september 2003 - 21:05 Der er 6 kommentarer

overførsel af filer

Hej! Jeg har 2 computere, 1 stationær og en bærbar. Jeg vil skal have overført nogle filer fra den stationære til den bærbare. Hvad skal jeg gøre?
Den stationære har windows 98 og den bærbare har windows xp home, har et krydskabel.
Avatar billede snv Nybegynder
16. september 2003 - 22:08 #1
HAr du detl dine drev på cp'erne ??
Avatar billede snv Nybegynder
16. september 2003 - 22:08 #2
har du delt dine drev på computerne ? (skulle der havet stået :-) )
Avatar billede subbe Nybegynder
17. september 2003 - 14:20 #3
Du skal have tcp/ip protokollen installeret, og (hvis) du vil spille spil (med krydser) skal du have ipx protokol ind med rammetype 802.3. og.. tja, hvis det ikke virker plejer jeg altid at gå amok med at sætte faste ip adresser op hvor du kan sætte din computer til ip adresse 10.0.0.1 og din blærbar til 10.0.0.2 - hvis det her ikke virker, så skriv igen, så skal jeg nok finde ud af noget
Avatar billede pjuskebusk Nybegynder
17. september 2003 - 16:46 #4
har fået af vide, at jeg skal bruge Guiden overførsel af filer og indstillinger, men der går jeg i stå ved automatisk godkendelse af seriel port.
Avatar billede killerdane Nybegynder
17. september 2003 - 23:13 #5
jeg har prøvet at lave lokalt netværk med krydskabel. Men da jeg også havde brug for internetadgang fra den nye, og havde bokset en krig med kryds, valgte jeg at bruge en switch. og vipti vupti.-virkede hele dynen. en 5-ports kan fås til omtrent 250-300 kroner. Så kan du skifte fra den ene til den anden hele tiden og gemme dine file hvor pladsen er bedst. Dog er det lidt langhåret at sætte '98 op. men ikke umuligt. Faste ip-adresser er vejen frem. Både på 98 og i xp.
Avatar billede killerdane Nybegynder
17. september 2003 - 23:15 #6
og ang ip adresser brugte jeg vist 168.195.01/ .0.2