Avatar billede dexza Nybegynder
16. september 2003 - 20:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Den heftigste firewall?

hvad er den største og bedste firewall på markedet lige nu....... prisen er nogenlunde lige meget, vil bare vide hvor man kan købe den

tak
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. september 2003 - 20:53 #1
Så vil jeg sige Bitguard som faktisk er en af de få som ikke bliver brudt. Du kan få den her:
http://www.tryus.dk/BitGuardManual.pdf  Manual til bitguard firewall.
http://www.tryus.dk/start.asp Her kan du hente/købe bitguard.
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. september 2003 - 21:18 #2
Ja, hvis det er til privat brug og den ikke skal være helt vild dyr så er jeg enig med aovergaard. Ellers skal du ha' en hardware firewall og så er vi oppe i væsentlig dyrere priser. BitGuard koster omkring 400 kr.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2003 - 08:54 #3
Bitguard er kun en personlig firewall og kommer slet ikke i nærheden af mankedes bedste, der er selvfølgelig også forskel på at betale 400,- kr og 50.000,- kr.

Hvis du vil op på det bedste, skal du have fat i en applikationsproxy f.eks. Velociraptor fra Symantec, Firewall 1, eller Checkpoint one.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. september 2003 - 08:58 #4
Og når vi så snakker Hardwarefirewalls hvilket jeg ikke kan læse om det er det du vil have eller ej så kommer du ikke uden om Zyxels Zywall vi har PT 2 styks en Zywall 10 og en zywall 2 der køre VPN mod hinanden

Fordelen ved Zywall

Dansk support fra 10 til 14 på hverdage
Sikkert som bare fanden "Ingen kæde er stærkere end det svageste led"

Ulempe
Prisen er lidt høj
Zywall 10 (4000 Kr)
Zywall 2 (1200 - 2000 Kr)
Men hvad er de beløb taget i betragtning hvad det koster at miste data

www.zyxel.dk

MC
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. september 2003 - 10:27 #5
Det står lidt hen i det uvisse om dette spørgsmål stillet af dexza drejer som personlige/private firewalls eller professionelle/firmarelaterede. Jeg har besvaret det ud fra førstnævnte kritererie, men vil da også i den forbindelse sige at du til privat brug kan benytte en hardwarefirewall, som altid koster mere end en software. BitGuard er en mellemting efter min mening.
Avatar billede dexza Nybegynder
17. september 2003 - 12:50 #6
jeg leder efter en firewall til privat brug.....helst en router og firewall i èn......
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. september 2003 - 14:44 #7
så er Zywall 2 det perfekte valg vil jeg sige

MC
Avatar billede jensendk Nybegynder
17. september 2003 - 14:46 #8
Snakker vi seriøse hardware firewalls snakker vi Watchguard, Vclass er  enterprise produkter, Firebox lidt mere overkommelige. Soho er fint for minre virksomheder..

Til privat brug ville jeg vælge snapgear Lite modellerne er ret gode til prisen
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2003 - 17:43 #9
Hvis vi taler om den heftigste firewall er Zywall desværre ikke en option, her er kun tale om en pakke filtreringsfirewall med stateful inspection og den er slet ikke i klasse med en applikations proxy.

En pakkefiltrerings firewall kan kun kontrollere datagrammerne til og med lag 3 i osi modellen, en applikation kontrollere helt op til og med lag 7. Dette betyder f.eks. at en applikations proxy beskytter mod bufferoverflow, omdificerede icmp pakker og meget mere, altså beskyttelse som en pakkefiltrerings firewall slet ikke kan håndtere, hverken med eller uden stateful inspection.

Bitguard og zywall er gode personlige firewalle, men han beder om den heftigste og så er det jo slet ikke der vi skal hen
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
18. september 2003 - 08:25 #10
Bufferzone >> Ret mig hvis jeg tager fejl.

Men jeg syntes ikke du kan kalde Zywall for en personlig firewall, da det meget langt fra er det.
Dog hvis du mener at Zywall 2 er en personlig firewal så vil jeg give dig ret, ellers vil jeg ikke
Avatar billede dexza Nybegynder
13. november 2003 - 20:47 #11
jeg ved ikke om der stadig er aktivitet på spørgsmålet, men jeg står lieg og skal bruge en router her. jeg har bare brug for en helt normal og billig router, hvis det er muligt gerne med firewall......jeg har set på en Linksys BEFSR11 - 41 og BEFSRX41. jeg ved ikke hvad forskellen er og om jeg har brug for det.
har brug for hjælp