Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
16. september 2003 - 19:34 Der er 4 kommentarer

Hvad nu seagate??

Hej allesamen!

Jeg har lige fundet ud at at min seagate baracuda 7 er "futtet" af.. Jeg skulle tænde min pc, men den tændte ikke.. der lugtede ligepludselig underligt, og jeg fandt ud af at min strømforsyning også stået af (den der lugtede)... Der blev skiftet strømforsyning, men det hjalp ikke.. Der fandt jeg ud af at det var disken..

Er der andre der har prøvet det samme??
Er der nogen der ved hvad der kan være galt??

MVH

Kasper
Avatar billede chalde Seniormester
16. september 2003 - 19:40 #1
Controlleren på harddisken kan være futtet i forbindelse med at din psu døde.
At både din psu og harddisk døde, kan have været overgang fra stikket, måske pga lynnedslag.
Avatar billede evildon Nybegynder
17. september 2003 - 09:13 #2
På harddiske sidder der mange gange en lille sikring. Det kan være den er gået. Jeg vil dog ikke anbefale dig at skifte den, men send din disk til garanti rep (hvis der er noget på den).
Som chalde siger kan der være lidt overgang. Det er altid svært at sige hvad der er gået galt, når ting bare holder op med at virke.
Jeg ville kontakte forsikringen hvis det kunne være et lyn. Til dem skal du sige at din maskine er i stykker og ikke kun din disk. Hvis det er et lyn kan der nemlig godt være andre ting der også har taget skade.
Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
05. februar 2004 - 11:07 #3
evildon.. lægger du lige et svar så jeg kan lukke?
Avatar billede evildon Nybegynder
16. februar 2004 - 02:06 #4
Svar ...